DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1211002004 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Gözlem I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ Öğr.Gör. Işıl ÖZDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Her öğrenci için dersin amacı; Dil değerlendirmesinde formal/informal testlerin kullanılmasının sağlamaktır." |
Dersin İçeriği: | Klinik değerlendirme için gerekli testler ve bu testlerin kullanımını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Değerlendirme: AAT | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
2) | Klinik Değerlendirme: SST 1 | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
3) | Klinik Değerlendirme: SST 2 | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
4) | Klinik Değerlendirme: SST 3 | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
5) | Klinik Değerlendirme: HAT | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
6) | Klinik Değerlendirme: İnformal testler | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
7) | Klinik Değerlendirme: Token Test | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
8) | Ara sınav | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
9) | Klinik Değerlendirme: GAT, ADD | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
10) | Klinik Değerlendirme: Raven test | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
11) | Klinik Değerlendirme: Özel Eğitim Testleri | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
12) | Klinik Değerlendirme: Özel Eğitim Testleri | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
13) | Klinik Değerlendirme: Özel Eğitim Testleri | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
14) | Klinik Değerlendirme: Özel Eğitim Testleri | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
15) | Klinik Değerlendirme: Özel Eğitim Testleri | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
16) | Final | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
Ders Notları / Kitaplar: | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | SESLETİM SESBİLGİSİ TESTİ ( SST ),Seyhun TOPBAŞ, Detay Yayıncılık, 2017. Ankara Artikülasyon Testi, ANDİKOM, 2005. GAT - 2 GÜLHANE AFAZİ TESTİ - 2,Oğuz Tanrıdağ, İlknur Maviş, Seyhun Topbaş, Detay Yayıncılık, 2011. AFAZİ DİL DEĞERLENDİRME TESTİ ( ADD ), İlknur Maviş, Bülent Toğram, Detay Yayıncılık, 2009. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |||||||||
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |||||||||
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |||||||||
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |||||||||
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |||||||||
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |||||||||
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | 4 |
2) | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | 2 |
3) | Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | 2 |
4) | Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | 2 |
5) | Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | 3 |
6) | Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 2 |
7) | Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 2 |
8) | Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | 4 |
9) | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | 3 |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 |