DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 1211002002 | ||||||||||
Ders İsmi: | Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Her öğrenci için bu dersin amacı; gelişim ve öğrenme psikolojisini öğrenmektir. " |
Dersin İçeriği: | Fiziksel gelişim, zihinsel gelişim, bilişsel gelişim ve bunlarla ilgili kuramları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
2) | Gelişimin doğası | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) | Bedensel ve devinsel gelişim | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
4) | Bilişsel gelişimin temel kavramları | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
5) | Dil edinimi | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
6) | Dilin biyolojik temelleri | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
7) | Kişilik gelişimi | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Öğrenmenin doğası | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
10) | Davranışçı yaklaşımlar - Klasik ve Edimsel Koşullanma | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
11) | Davranışçı yaklaşımlar - Pekiştirme | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
12) | Sosyal öğrenme kuramı | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
13) | Gestalt kuramı | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
14) | İnsancıl yaklaşım kuramı | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
15) | Genel tekrar | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | 1-Yeşilyaprak ,B., , Aydın B., , Can G., , Ersanlı K., , Külahoğlu Ş., , Öztürk B., Bilge F., Küçükkaragöz H. , Kısaç İ. , Korkmaz İ., Bilgin M. , Uçar E. (2022). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretim). 25. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. 2-Santrock J. W.(2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. 13. Baskı. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi. | ||||||||||
2) Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi. | ||||||||||
4) Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||||||
5) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | ||||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi. | ||||||||||
10) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. | ||||||||||
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi. | 5 |
2) | Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi. | 5 |
4) | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |
5) | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | |
6) | Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi. | |
10) | Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. | |
11) | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 3 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 82 |