DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1211221006 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Nöroanatomi ve Nörofizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nöroanatomi, Nörofizyoloji ve sinir sistemi hakkında bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Bu ders, insan nöroanatomisi ve nörofizyolojisi ile ilgili; sinir sisteminin organizasyonu, sinir sisteminde iletişim, sinapslar ve nörotransmitterler, merkezi sinir sisteminin embriyonik gelişimi, fonksiyonel beyin anatomisi, otonom sinir sistemi, görme ve işitme yolları, dil gelişimi ve beyin dil alanları kavramlarını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim, dil, sinir sisteminde iletişim (nöron, glia, aksiyon potansiyeli) | |
2) | Sinir sisteminin organizasyonu, sinapslar, nörotransmitterler | |
3) | Sinir sisteminin anatomisi ve merkezi sinir sisteminin embriyolojik gelişimi | |
4) | İşlevsel Beyin anatomisi I (Medulla spinalis, Serebrum, Diensefalon,) | |
5) | İşlevsel Beyin anatomisi II (Truncus Cerebri: Medulla oblangata, Pons, Mezensefelon) | |
6) | İşlevsel Beyin anatomisi III (Cerebellum, Retiküler formasyon, Ventriküler sistem, BOS ve beyin zarları) | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Medulla spinalis’ deki inen ve çıkan yollar, kranial sinirler, spinal sinirler, bazal ganglia | |
9) | Otonom Sinir Sistemi | |
10) | Görme ve işitme yolları, Telencephalon | |
11) | Dil gelişimi ve nöroplastisite | |
12) | Beyin dil alanları ve işlevleri | |
13) | Serebral korteks ve dil işlemleme | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | "Fonksiyonel Anatomi, Prof. Dr. Doğan Taner (ODTÜ yayıncılık), A.C.Guyton&Hall. Tıbbi Fizyoloji, Dil ve Konuşma Terapistleri için Nöroanatomi ve Nörofizyoloji: Wanda G. Webb PHd. CCC SLP ELSEVIER. 6. baskı" |
Diğer Kaynaklar: | YOK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |||||||||
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |||||||||
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |||||||||
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |||||||||
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |||||||||
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |||||||||
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | 3 |
2) | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | 4 |
3) | Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | 2 |
4) | Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | 4 |
5) | Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | 5 |
6) | Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 4 |
7) | Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 5 |
8) | Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | 5 |
9) | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | 4 |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 4 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Akran Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 178 |