Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim nedir? |
Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
2) |
İletişim bozuklukları. |
Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
3) |
Fonasyon anatomisi ve fizyolojisi, |
Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
4) |
Periferik ve santral sinir sistemi, |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
5) |
Beyin anatomisi, fizyolojisi ve fonksiyonları, |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
6) |
Dil ve dil bozuklukları, dilin basamakları, |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
7) |
Normal dil gelişimi, |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
8) |
Ara Sınav |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
9) |
Konuşma zinciri, |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
10) |
Konuşma ve konuşma bozuklukları, |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
11) |
Ses ve ses bozuklukları, |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
12) |
Yutma ve yutma bozuklukları |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
13) |
Özel gereksinimli bireyler |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
14) |
Özel eğitim |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
15) |
Sağlık Mevzuatı |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
16) |
Final |
1)Topbaş SS. (Editör). Dil ve Kavram Gelişimi. Kök yayıncılık, 5. Baskı. 2011, Ankara.
2) Seikel JA, King DW, Drumright DG (Eds). Anatomy & Physiology for Speech, Language, and Hearing, 4th edition, USA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
4 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
4 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
4 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
4 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
4 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
4 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
4 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
4 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
4 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
4 |