YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1413002012 | ||||||||
Ders İsmi: | Parallel Computing | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, paralel bilgisayarlarda kullanılan mimarilere ve iletişim ağlarına genel bir bakış sunar. Kurs, nispeten basit sayısal problemler, sıralama ve grafik problemlerinden örnekler dahil olmak üzere verimli paralel algoritmaların geliştirilmesine yönelik temelleri kapsar. Algoritmaların özel bilgisayar mimarilerine uyarlanması tartışılır. |
Dersin İçeriği: | İlgili teori, paralel bilgisayar programlarının nasıl geliştirildiğine dair örneklerle birlikte derslerde ele alınır. Öğrenciler daha sonra paralel bilgisayarları kullanarak programlama problemlerini kendileri çözerler. Öğretimin büyük bir kısmı uygulamaya yöneliktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Paralel algoritma tasarımının ilkeleri | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
2) | Paralel algoritma tasarımının ilkeleri ayrıştırma teknikleri haritalama ve planlama hesaplaması şablonlar | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
3) | Paylaşılan adres alanı sistemlerini programlama | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
4) | Paylaşılan adres alanı sistemlerini programlama Çil Plus OpenMP Pthread'ler | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
5) | Paralel bilgisayar mimarileri | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
6) | Ölçeklenebilir sistemlerin programlanması | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
7) | Program performansının analitik modellemesi | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
8) | vize | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
9) | Kolektif iletişim | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
10) | senkronizasyon | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
11) | Sayısal olmayan algoritmalar | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
12) | Sayısal algoritmalar | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
13) | Paralel programların performans ölçümü ve analizi | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
14) | GPU Programlama | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
15) | Final | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
Ders Notları / Kitaplar: | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | Peter S. Pacheco, An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 10 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 |