YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1413002011
Ders İsmi: Game Programing
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenci oyun geliştirme ile ilgili konular hakkında genel giriş düzeyinde bilgi edinmeli ve en azından bir oyun geliştirmelidir.
Dersin İçeriği: Bu ders; 1. Hafta: Arayüze giriş ve araçların kullanılması,2. Hafta: Unity 3D Programlamaya giriş,3. Hafta: Temel Seviye Tasarımı,4. Hafta: Temel Vektörler,5. Hafta: Fiziksel Materyaller,6. Hafta: Kütle, Çekim, Kuvvet, Sürtünme,7. Hafta: Sabit Kuvvet,8. Hafta: Çarpışma Tespit Metodları,9. Hafta: Materyal kullanımı,10. Hafta: Temel Fizik Kuralları,11. Hafta: GUI (arayüz tasarımı ve programlaması),12. Hafta: Kameralar ve Işıklandırma,13. Hafta: Karakter animasyonu,14. Hafta: Raycast Sistemi ve Sanal Gerçeklik; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler oyun fikirlerinin prototiplerini geliştirebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler oyun motorlarının çalışma şeklini anlar
2) Öğrenciler temel oyun tasarımı konularını öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanıtım Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
2) Oyun Tasarımı Temelleri Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
3) Oyun Geliştirme Dokümanları ve Örnekleri Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
4) Oyun Motoru Temelleri Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
5) Versiyon Controlü, Oyun Örneği I Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
6) Karakter ve Seviye Tasarımı Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
7) Oyun Testi Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
8) Ara Sınav Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
9) Game Testing
10) Oyun YZ Temelleri Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
11) Yol Bulma Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
12) Arama Ağaçları Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
13) Proje Sunumları Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
14) Proje Sunumları Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
15) Proje Sunumları Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
16) Final Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson
Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav
The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
Diğer Kaynaklar: Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson
Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav
The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplamavla ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Yazılım mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, algoritmik ve yazılımsal problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi
4) Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
7) Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
8) Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
9) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi
10) Bireysel çalışma becerisi.
11) Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
12) Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
13) Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
14) Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplamavla ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Yazılım mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, algoritmik ve yazılımsal problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi
4) Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
7) Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
8) Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
9) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi
10) Bireysel çalışma becerisi.
11) Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
12) Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
13) Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
14) Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 35
Ara Sınavlar 1 % 15
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 1 29 29
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 180