YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1413002010
Ders İsmi: Data Mining
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yazılım sistemlerinin nesneye yönelik programlamadan Web Servisi Programlamaya kadar tüm gelişimi karmaşık teknik ve araçlar içermektedir. Bu teknik ve araçların olanaklarından faydalanabilmek için detaylı olarak öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Programlama Dillerinin Geçmişi, Sözdizim ve Anlam, Kontrol Yapıları, Veri Türleri, Veri Akışı, Mantık Programlama, İşlevsel Programlama ve Lambda Hesaplama, Eşzamanlı ve Dağıtık Programlama,Etmen Tabanlı Programlama, Özne Tabanlı Programlama, Bakış Tabanlı Programlama, Servis Tabanlı Programlama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler üst düzey programlama dilleri kavramları, maliyetleri ve sınırlamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur
2) Öğrenciler programlamanın üst düzeyde soyutlama tekniklerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler ileri yazılım geliştirme prensip, teknik ve en iyi uygulamalarına aşina olur.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler programlama dili alanları ve amaçları hakkında bilgi sahibidir.
2) Öğrenciler programlama dilleri sınıflarını bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı – Web Programlama Editörleri ve Web Programlama Dilleri Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
2) Temel HTML5 Etiketleri – Liste Etiketleri – Sıralı, Sırasız ve İç İçe Liste Etiketleri Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
3) HTML5 Tablolarla Çalışma – Tablo Etiketleri – Bağlantı Etiketleri – Bağlantı Listeleri Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
4) HTML5 Resim, Ses ve Videolar ile Çalışma – Resim Etiketleri – Ses Etiketleri – Video Etiketleri Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
5) Formlarla Çalışma – Form Etiketleri – Metin Alanları – Şifre Alanları – Çoklu Seçim Alanları – Çoktan Seçme Alanları – Düğmeler – HTML5 ile Gelen Yeni Form Elemanları Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
8) Ara Sınav Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
9) CSS3 Seviyeleri – Stil Seviyelerinin Yönetimi – Stil Öncelikleri – Tarayıcı Uyumlarının Yönetimi – CSS Özel Efektleri – Resim, Metin ve Geçiş ve Dönüşüm Efektleri Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
10) CSS3 Seviyeleri – Stil Seviyelerinin Yönetimi – Stil Öncelikleri – Tarayıcı Uyumlarının Yönetimi – CSS Özel Efektleri – Resim, Metin ve Geçiş ve Dönüşüm Efektleri Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
11) CSS3 ile Sayfa Yerleşimleri Yapılandırma Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
12) JavaScript ile İstemci Tarafı Programlama Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
13) Fonksiyonlar ve Olaylar Yazma - Düğme ve Metin Alanı Olayları Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
14) JavaScript Koşul İfadeleri – Döngüler – Diziler – Nesneler İle Çalışma – Canvas İle Çalışma Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
15) Veri Tabanı İle Çalışma – Veritabanı Sorgulaması Yapma Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
16) Final Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996 Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.
Diğer Kaynaklar: Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 8 % 24
Projeler 1 % 16
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 1 29 29
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 180