Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders Tanıtımı – Web Programlama Editörleri ve Web Programlama Dilleri |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
2) |
Temel HTML5 Etiketleri – Liste Etiketleri – Sıralı, Sırasız ve İç İçe Liste Etiketleri |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
3) |
HTML5 Tablolarla Çalışma – Tablo Etiketleri – Bağlantı Etiketleri – Bağlantı Listeleri |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
4) |
HTML5 Resim, Ses ve Videolar ile Çalışma – Resim Etiketleri – Ses Etiketleri – Video Etiketleri |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
5) |
Formlarla Çalışma – Form Etiketleri – Metin Alanları – Şifre Alanları – Çoklu Seçim Alanları – Çoktan Seçme Alanları – Düğmeler – HTML5 ile Gelen Yeni Form Elemanları |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
8) |
Ara Sınav |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
9) |
CSS3 Seviyeleri – Stil Seviyelerinin Yönetimi – Stil Öncelikleri – Tarayıcı Uyumlarının Yönetimi – CSS Özel Efektleri – Resim, Metin ve Geçiş ve Dönüşüm Efektleri |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
10) |
CSS3 Seviyeleri – Stil Seviyelerinin Yönetimi – Stil Öncelikleri – Tarayıcı Uyumlarının Yönetimi – CSS Özel Efektleri – Resim, Metin ve Geçiş ve Dönüşüm Efektleri |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
11) |
CSS3 ile Sayfa Yerleşimleri Yapılandırma |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
12) |
JavaScript ile İstemci Tarafı Programlama |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
13) |
Fonksiyonlar ve Olaylar Yazma - Düğme ve Metin Alanı Olayları |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
14) |
JavaScript Koşul İfadeleri – Döngüler – Diziler – Nesneler İle Çalışma – Canvas İle Çalışma |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
15) |
Veri Tabanı İle Çalışma – Veritabanı Sorgulaması Yapma |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
16) |
Final |
Raphael Finkel, "Advanced Programming Language Design", Addison-Wesley, 1996
Robert W. Sebesta: ''Concepts of Programming Languages'', 9th ed., Addison Wesley 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|