YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1413321006
Ders İsmi: Software Testing and Quality Assurance
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mehmet DEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yazılım kalitesi, kalitenin sağlanması, yazılım test etme, yazılım ölçümü ve ölçütleri ve Yazılım Geçerleme&Doğrulama Tekniklerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği:
Yazılım Ürün ve Süreç Kalitesi / Kalitenin Sağlanması / Kalite Mühendisliği / Yazılım Ölçümü ve Ölçütleri – Yazılım Standartları / Yazılım Geçerleme&Doğrulama / Yazılım Test Aktivite ve Teknikleri / Sistem Testi – Kullanım Testi / Test tasarımı /Hata önleme / Yazılım İnceleme/ Yazılım Güvenirliği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler yazılım doğrulama ve geçerleme arasındaki farkı bilir.
2) Öğrenci kalite yönetim süreçlerini ve yazılım kalite standartlarını bilir.
3) Öğrenciler sistem testi ve birim – bileşen testini uygulama becerisine sahip olur.
4) Öğrenciler yazılım test ortamını hazırlamayı bilir.
5) Öğrenciler sistem testi kümeleri oluşturma becerisine sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılım Kalitesi ve kalite faktörleri (ISO 9126 and Mc Call) Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
2) Yazılım Süreç Modelleri ve Kalite yaklaşımı Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
3) Yazılım Sürecinde Kalite sağlama Aktiviteleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
4) Yazılım Süreç İyileştirme, Yazılım Standartları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
5) Kalite Mühendisliği, Yazılım Ölçümü ve Ölçütleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
6) Yazılım Geçerleme & Doğrulama Yöntemleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
7) Yazılım test Süreci: Birim - Bütünlük - Sistem testleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
8) Ara Sınav Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
9) Yazılım test Süreci: Sistem Testi – Test Araçları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
10) Hata önleme, Yazılım İnceleme Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
11) Arabirim ve Kullanıcı Testleri Arabirim ve Kullanıcı Testleri Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
12) Yazılım Test Uygulamaları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
13) Çevik Yazılım GeliştirmeYöntemleri ve Test Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
14) Proje Sunumları Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
15) final Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub. Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson, William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008 Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub.
Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson,
William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008
Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa
Diğer Kaynaklar: Jeff Tian, “Software quality engineering: testing, quality assurance, and quantifiable improvement”, John Wiley Pub.
Nina S.Godbole, “Software quality assurance: principles and practice”, Pearson,
William E. Lewis, David Dobbs, Gunasekaran Veerapillai – “Software testing and continuous quality improvement”, Taylor and Francis, 2008
Galin D., “Software quality assurance: from theory to implementation”, Pearson/Addison Wesley, 2004 - 590 sayfa

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Proje 1 25 25
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 123