YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1413211007
Ders İsmi: Software Design and Architecture
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Prof. Dr. Vedat COŞKUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrenciye, yazılım mimarileri ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Gereksinim analizi, yazılım geliştirme modelleri, yazılım test araçları, yazılım bakımı ve onarımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gereksinimleri belirlemek ve analiz etmek Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
2) Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisini seçmek Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
3) Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisini seçmek Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
4) Tasarım araçlarını kullanmak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
5) Gereksinimlere uygun yazılımı tasarlamak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
6) Gereksinimlere uygun yazılımı tasarlamak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
7) Yazılımı kodlamak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
8) Ara Sınav Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
9) Dosya sürüm kontrol araçlarını kullanmak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
10) Dosya sürüm kontrol araçlarını kullanmak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
11) Test araçlarını kullanmak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
12) Yazılımın testini yapmak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
13) Yazılımın testini yapmak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
14) Proje yönetim araçlarını kullanmak Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
15) final Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.
Diğer Kaynaklar: Haluk Kul, Bilişim Sistemleri Temelleri ve Uygulamaları, Papatya Yayıncılık, İstanbul. Ders Notları (Selçuk ALP). Erhan Sarıdoğan, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60