İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314111003
Ders İsmi: Microeconomics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Orhan SEZGİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin odak noktası, mikroekonomiye geniş bir genel bakış sağlamaktır. Ders, iktisat teorisinin temelleri konularını kapsar. Bu konular: bireylerin davranışlarının ekonomik teorisi, firma ve ekonomik organizasyon teorisi, tam rekabet, tekel ve oligopol piyasa yapısında genel dengenin nasıl oluştuğu ve sermaye teorisinin temel anlayışıdır.
Dersin İçeriği: Mikroekonomi, mikroekonominin temellerini öğreten giriş niteliğinde bir lisans dersidir. Bu ders mikroekonomik kavramları ve analizi, arz ve talep analizini, firma ve bireysel davranış teorilerini, rekabet ve tekel ve refah ekonomisini tanıtmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Explain what the microeconomy is and the importance of economics rules.
2) Explain the economic theory of individuals and firms and economic organization.
3) Distinguish between comparative advantage and absolute advantage; normal goods and inferior goods.
4) Understand the supply, demand and general equilibrium under the assumption of "ceteris paribus".
5) Comprehend the market structures of perfect competition, monopoly, oligopoly.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonomiye Giriş Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
2) Piyasa Mekanizması Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
3) Talep, Arz ve Piyasa Dengesi Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
4) Esneklik Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
5) Fiyat Kontrolü Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
6) Tüketici Davranışları Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
7) Hanehalkı ve firmalar tarafından yapılan piyasa sistemi tercihleri Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
8) ara sınav Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
9) Üretim süreci: kârı maksimize etmeye çalışan firmaların davranışları Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
10) Kısa vadeli maliyetler ve çıktı kararları Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
11) Uzun vadeli maliyetler ve çıktı kararları Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
12) Piyasa kusurları ve hükümetin rolü Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
13) Monopol Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
14) Oligopol Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
15) Tam Rekabet Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
16) final sınavı Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390
Diğer Kaynaklar: Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 4
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 4
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 2
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 1
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 2
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 2
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 4
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 5
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 4
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 2
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 180