İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314111003 | ||||||||
Ders İsmi: | Microeconomics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Orhan SEZGİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Özlem Arzu AZER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin odak noktası, mikroekonomiye geniş bir genel bakış sağlamaktır. Ders, iktisat teorisinin temelleri konularını kapsar. Bu konular: bireylerin davranışlarının ekonomik teorisi, firma ve ekonomik organizasyon teorisi, tam rekabet, tekel ve oligopol piyasa yapısında genel dengenin nasıl oluştuğu ve sermaye teorisinin temel anlayışıdır. |
Dersin İçeriği: | Mikroekonomi, mikroekonominin temellerini öğreten giriş niteliğinde bir lisans dersidir. Bu ders mikroekonomik kavramları ve analizi, arz ve talep analizini, firma ve bireysel davranış teorilerini, rekabet ve tekel ve refah ekonomisini tanıtmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonomiye Giriş | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
2) | Piyasa Mekanizması | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
3) | Talep, Arz ve Piyasa Dengesi | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
4) | Esneklik | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
5) | Fiyat Kontrolü | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
6) | Tüketici Davranışları | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
7) | Hanehalkı ve firmalar tarafından yapılan piyasa sistemi tercihleri | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
8) | ara sınav | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
9) | Üretim süreci: kârı maksimize etmeye çalışan firmaların davranışları | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
10) | Kısa vadeli maliyetler ve çıktı kararları | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
11) | Uzun vadeli maliyetler ve çıktı kararları | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
12) | Piyasa kusurları ve hükümetin rolü | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
13) | Monopol | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
14) | Oligopol | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
15) | Tam Rekabet | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
16) | final sınavı | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Microeconomics, 13e Karl E. Case, Ray C. Fair & Sharon E. Oster 9781292303390 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | 4 |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | 4 |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | 2 |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | 1 |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | 2 |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | 2 |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | 5 |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | 4 |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | 2 |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. | 1 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 180 |