Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Christopher Columbus, “Letter of Discovery” (February 15, 1493)
From “Letter to Ferdinand and Isabella Regarding the Fourth Voyage”
(July 7, 1503)
/“Powhatan’s Discourse of Peace and War”
/William Bradford, excerpts from Of Plymouth Plantation
|
|
3) |
Anne Bradstreet, “Preface”; “The Author to Her Book” “As Weary Pilgrim”
/Mary Rowlandson, “A Narrative of the Captivity and Restoration of Mrs. Mary Rowlandson”
|
|
4) |
J. Hector St. John de Crèvecoeur, from Letter III. “What Is an American?” in Letters from an American Farmer |
|
5) |
Thomas Paine, excerpts from Common Sense
/ Thomas Jefferson, from The Declaration of Independence
|
|
6) |
Andrew Jackson, “On Native American Removal” / Ralph Waldo Emerson, “Nature” / Walt Whitman, excerpts from Song of Myself
|
|
7) |
Edgar Allan Poe, “The Raven” / Nathaniel Hawthorne, “The Minister’s Black Veil”
|
|
8) |
Herman Melville, “Bartleby, the Scrivener” / Emily Dickinson, selected poems, “My life closed twice before it’s close”; “‘Hope’ is the thing with feathers”
|
|
9) |
Vize Sınavı |
|
10) |
Frederick Douglass; From Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave, Written by Himself: Chapter I, Chapter VII / Abraham Lincoln; Second Inaugural Address, March 4, 1865
|
|
11) |
Kate Chopin, “A Pair of Silk Stockings” / Ezra Pound, “In a Station of the Metro” / Langston Hughes, “Negro Speaks of Rivers”, “I, Too”, “Weary Blues”
|
|
12) |
Ernest Hemingway, “A Clean, Well-Lighted Place”/ F. Scott Fitzgerald, “Bernice Bobs Her Hair”
|
|
13) |
Allan Ginsberg, excerpt from “Howl” / Martin Luther King, Jr, “I Have a Dream”/ Amiri Baraka, “Black Art”
|
|
14) |
Sylvia Plath, “Applicant” / Maxine Hong Kingston, “No Name Woman” from The Woman Warrior
|
|
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Baym, Nina, Wayne Franklin, Philip F. Gura, and Arnold Krupat. The Norton Anthology of American Literature: Volume a. New York: W. W. Norton & Co, 2007. Print.
Ruland, Richard, and Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. New York, NY [u.a.: Penguin Books, 1992. Print.
Henretta, James A., Brody, David, and Johnson, Michael P.America: A Concise History 4e V1+ Reading the American Past 4e V1. Bedford/st Martins, 2009. Print.
|
Diğer Kaynaklar: |
Baym, Nina, Wayne Franklin, Philip F. Gura, and Arnold Krupat. The Norton Anthology of American Literature: Volume a. New York: W. W. Norton & Co, 2007. Print.
Ruland, Richard, and Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. New York, NY [u.a.: Penguin Books, 1992. Print.
Henretta, James A., Brody, David, and Johnson, Michael P.America: A Concise History 4e V1+ Reading the American Past 4e V1. Bedford/st Martins, 2009. Print.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. |
|
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. |
|
4) |
İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
5) |
Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. |
|
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. |
5 |
7) |
Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. |
5 |
8) |
İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır |
|
9) |
Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. |
4 |
10) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. |
5 |
11) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
4 |
12) |
Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
13) |
Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. |
5 |
14) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
5 |