İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 22

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313221002
Ders İsmi: American Literature Survey
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Amerikan edebiyatının Sömürge Dönemi, Aydınlanma Dönemi, Romantik Dönem ve Realist Dönem'de yazılmış eserlerini eleştirel bakış açısıyla irdelemek ve bu dönemlerde ortaya çıkmış olan yazınsal türleri tanıtmaktır.



Dersin İçeriği: Bu ders Amerikan Edebiyatı'nın Kolonileşme döneminden günümüze kadar olan döneminde ortaya çıkan yazınsal türler, eserler, yazarlar ve fikir akımlarını her dönemin tarisel ve kültürel arka planını dikkate alarak kapsamlı bir şekilde inceler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Amerikan edebiyat geleneğinin tarihsel, politik, yazınsal ve kültürel temellerini başlangıç düzeyinde ama kapsamlı olarak bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) ABD'li yazarlar tarafından yazılmış edebiyat eserlerini yorumlama ve inceleme becerisi kazanır
2) Amerikan Edebiyatı ve ABD kültürünün genel yapısını tanımlayan tartışmalı konular hakkında kavrayış geliştirir.
3) Düş gücüyle yaratılmış yapıtlar ve kültürel bağlam arasındaki ilişki konusunda eleştirel düşünebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) ABD'yi ve Amerikan Edebiyatı ile ilgili konuları bağımsız olarak eleştirel bakış açısıyla irdeler
Alana Özgü Yetkinlik
1) Amerikan Edebiyatında uzman görüşü oluşturabilmek için İngilizce olarak yazılmış diğer edebiyat eserlerini Amerikan Edebiyatı ile ilişkileri bağlamında inceler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Christopher Columbus, “Letter of Discovery” (February 15, 1493) From “Letter to Ferdinand and Isabella Regarding the Fourth Voyage” (July 7, 1503) Anne Bradstreet, “The Author to Her Book” “As Weary Pilgrim” Christopher Columbus, “Letter of Discovery” (February 15, 1493) From “Letter to Ferdinand and Isabella Regarding the Fourth Voyage” (July 7, 1503) Anne Bradstreet, “The Author to Her Book” “As Weary Pilgrim”
3) Mary Rowlandson, “A Narrative of the Captivity and Restoration of Mrs. Mary Rowlandson” Mary Rowlandson, “A Narrative of the Captivity and Restoration of Mrs. Mary Rowlandson”
4) J. Hector St. John de Crèvecoeur, from Letter III. “What Is an American?” in Letters from an American Farmer J. Hector St. John de Crèvecoeur, from Letter III. “What Is an American?” in Letters from an American Farmer
5) Thomas Paine, excerpts from Common Sense
/ Thomas Jefferson, from The Declaration of Independence Thomas Paine, excerpts from Common Sense
/ Thomas Jefferson, from The Declaration of Independence
6) Ralph Waldo Emerson, “Nature” / Walt Whitman, excerpts from Song of Myself Ralph Waldo Emerson, “Nature” / Walt Whitman, excerpts from Song of Myself
7) Edgar Allan Poe, “The Raven” / Nathaniel Hawthorne, “The Minister’s Black Veil” Edgar Allan Poe, “The Raven” / Nathaniel Hawthorne, “The Minister’s Black Veil”
8) Vize Sınavı
9) Emily Dickinson, selected poems, “My life closed twice before it’s close”; “‘Hope’ is the thing with feathers” Emily Dickinson, selected poems, “My life closed twice before it’s close”; “‘Hope’ is the thing with feathers”
10) Frederick Douglass; From Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave, Written by Himself: Chapter I, Chapter VII Frederick Douglass; From Narrative of the Life of Frederick Douglass, An American Slave, Written by Himself: Chapter I, Chapter VII
11) Kate Chopin, “A Pair of Silk Stockings” / Ezra Pound, “In a Station of the Metro” Kate Chopin, “A Pair of Silk Stockings” / Ezra Pound, “In a Station of the Metro”
12) Langston Hughes, “Negro Speaks of Rivers”, “Weary Blues” Ernest Hemingway, “A Clean, Well-Lighted Place” Langston Hughes, “Negro Speaks of Rivers”, “Weary Blues” Ernest Hemingway, “A Clean, Well-Lighted Place”
13) Allan Ginsberg, excerpt from “Howl” Allan Ginsberg, excerpt from “Howl”
14) Amiri Baraka, “A Poem for Black Hearts” Sylvia Plath, “Applicant” Amiri Baraka, “A Poem for Black Hearts” Sylvia Plath, “Applicant”
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Baym, Nina, Wayne Franklin, Philip F. Gura, and Arnold Krupat. The Norton Anthology of American Literature: Volume a. New York: W. W. Norton & Co, 2007. Print.

Ruland, Richard, and Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. New York, NY [u.a.: Penguin Books, 1992. Print.

Henretta, James A., Brody, David, and Johnson, Michael P.America: A Concise History 4e V1+ Reading the American Past 4e V1. Bedford/st Martins, 2009. Print.
Diğer Kaynaklar: Baym, Nina, Wayne Franklin, Philip F. Gura, and Arnold Krupat. The Norton Anthology of American Literature: Volume a. New York: W. W. Norton & Co, 2007. Print.

Ruland, Richard, and Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. New York, NY [u.a.: Penguin Books, 1992. Print.

Henretta, James A., Brody, David, and Johnson, Michael P.America: A Concise History 4e V1+ Reading the American Past 4e V1. Bedford/st Martins, 2009. Print.

Levine, Robert S., ed. The Norton anthology of American literature : 1914-1945. New York, London, 2017.

Levine, Robert S., ed. The Norton anthology of American literature : Literature since 1945. New York, London, 2017.

Levine, Robert S., ed. The Norton anthology of American literature :
1865-1914. New York, London, 2017.

Kingston, Maxine Hong. The woman warrior. New York, Knopf Doubleday Publishing Group, 1989.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. 5
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. 5
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. 4
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. 5
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. 4
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. 5
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 5 5
Ödevler 4 18 72
Küçük Sınavlar 1 5 5
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 172