DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2011221006
Ders İsmi: Hassas Tutucular
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Aydan BOZTUNA ÇETİNDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı protez yapımında kullanılan hassas tutucular hakkında öğrenciyi bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: Hassas tutucuların sınıflandırılması. Kron içi hassas tutucular. Kron içi hassas tutucuların döküm işlemleri. Kron dışı hassas tutucular. Ball tutucular. Locator tutucular. Bar tutucular. Teleskobik tutucular (çift kron tekniği). Primer kronların yapımı. Primer kronların freze işlemleri. Sekonder kronların ve iskelet alt yapının yapımı. Manyetik tutucular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bölümlü protezde kullanılabilecek hassas tutucuların tipine karar verebilir.
2) Gelen ölçüye göre hekim tarafından önerilen hassas tutucuların uygun olup olmadığını yorumlar.
3) Mevcut dişlerin durumuna göre gerekli hassa tutucuyu planlayabilir ve uygulayabilir.
4) Hassas tutucunun en doğru şekilde yapılması için gerekenleri yorumlar.
5) Hekimle iletişim halinde ve hastanın istekleri doğrultusunda hareketli protezin klinik uygulamaları için gerekli hassas tutucu tipini tanımlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hassas tutucuların sınıflandırılması sunu
2) Kron içi hassas tutucular sunu
3) Kron içi hassas tutucuların döküm işlemleri sunu
4) Kron dışı hassas tutucular sunu
5) Ball tutucular sunu
6) Locator tutucular sunu
7) Bar tutucular I sunu
8) Ara Sınavlar
9) Bar tutucular II sunu
10) Teleskopik tutucular (çift kron tekniği) sunu
11) Primer kronların yapımı sunu
12) Primer kronların freze işlemleri sunu
13) Sekonder kronların ve iskelet alt yapının yapımı sunu
14) Manyetik tutucular I sunu
15) Manyetik tutucular II sunu
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hassas Tutucular İmplant Vakalarında Sorunlar ve Çözümler Prof.Dr.Bülent Uludağ
Diğer Kaynaklar: Hassas Tutucular İmplant Vakalarında Sorunlar ve Çözümler Prof.Dr.Bülent Uludağ

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Diş Protez Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
8) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
9) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
10) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
11) Mezunlar diş protez teknolojisi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
12) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
13) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
14) Mezunlar diş protez teknolojisi alanındaki yenilikleri takip eder ve uygun vakalarda bu yenilikleri kullanırlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Diş Protez Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
8) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
9) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
10) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
11) Mezunlar diş protez teknolojisi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
12) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
13) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
14) Mezunlar diş protez teknolojisi alanındaki yenilikleri takip eder ve uygun vakalarda bu yenilikleri kullanırlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 133