İLK VE ACİL YARDIM (YO, MYO) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 5010111005 | ||||||||
Ders İsmi: | Kariyer Planlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Hatice Nur HALİPÇİ TOPSAKAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör.Dr. Çiğdem ULUDAĞ GÜLER Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ Dr.Öğr.Üyesi Elif ÖZÇELİK Dr.Öğr.Üyesi Hikmet UÇGUN Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN Prof. Dr. Nurgül KÖMERİK Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN Dr.Öğr.Üyesi Ayşe Betül DEMİRBAŞ Dr.Öğr.Üyesi Sibel YOLCU Dr.Öğr.Üyesi Nusret Erhan MUTLU Prof. Dr. Aytolan YILDIRIM Öğr.Gör. Ayşe Nur KOÇAK Öğr.Gör. Özlem ÖZTÜRK Dr.Öğr.Üyesi Baykar SİLAHLI Prof. Dr. Durmuş Tayyar ŞEN Dr.Öğr.Üyesi Şeyma DÜMÜR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kariyer Planlama dersi öğrencilerin kariyerlerini kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlama dersi ile öğrencilerde aşağıdaki öğrenim çıktılarının elde edilmesi hedeflenmektedir. • Kariyer Merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması • Öz farkındalığın artırılması • Kariyer Seçeneklerinin keşfedilmesi • İnce becerilerin geliştirilmesi • Kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi • Uluslararası değişim programlarının tanınması • Yetenek kapısının tanınması |
Dersin İçeriği: | Kariyer Planlaması kişinin kendini tanıma ve potansiyelini keşfetme çabası ile başlar. Bu dersin içeriği öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olacak konuları ve aktiviteleri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | - |
2) | Kariyer Kavramı Ve Kariyer Merkezleri -Kariyer nedir? -Kariyer ile ilgili temel kavramlar -Kariyer merkezleri | - |
3) | Kişisel Yetkinlikler -Kişisel Yetenekler | - |
4) | Öğrenci Değişim Programları -Değişim programları | - |
5) | Öğrenci Değişim Programları -Destek programları | - |
6) | İletişim -Temel iletişim becerileri | - |
7) | İletişim -Etkili iletişim teknikleri | - |
8) | ARA SINAV | |
9) | İletişim -Sosyal ağlar | - |
10) | İletişim -Beden dili | - |
11) | Hassas Beceriler | - |
12) | Sınavlar | - |
13) | Yılbaşı tatili | - |
14) | TC. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi -Ulusal staj programı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Kariyer Planlama Kitabı. (2022). Editör Doğan Bozdoğan. karmer@gop.edu.tr. Tokat. ISBN: 978-975-7328-84-1. 2.www.yetenekkapisi.org 3.https://ytnk.tv/ https://www.cbiko.gov.tr |
Diğer Kaynaklar: | 1.Kariyer Planlama Kitabı. (2022). Editör Doğan Bozdoğan. karmer@gop.edu.tr. Tokat. ISBN: 978-975-7328-84-1. 2.www.yetenekkapisi.org 3.https://ytnk.tv/ https://www.cbiko.gov.tr |
Ders Öğrenme Kazanımları | 2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
16 |
17 |
18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Mezunlar ilk ve acil yardım ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
3) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||||||||||||||
4) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||||||||||||||
5) Mezunlar acil durumlarda olay yeri ve hasta değerlendirmeyi ve alabileceği önlemleri bilir. | ||||||||||||||||||
6) İlk ve Acil Yardım Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||||||
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||||||||||||||
8) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||||||
9) Mezunlar alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | ||||||||||||||||||
10) Mezunlar alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | ||||||||||||||||||
11) Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||
12) Mezunlar hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olur. | ||||||||||||||||||
13) Mezunlar hastane öncesi acil bakımda hasta taşıma tekniklerini ve yöntemlerini bilir. | ||||||||||||||||||
14) Mezunlar acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olur, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği ile ilgili uygulamaları çözümler, EKG ritim analizi yapar, ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik sahiptir. | |
2) | Mezunlar ilk ve acil yardım ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
4) | Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Mezunlar acil durumlarda olay yeri ve hasta değerlendirmeyi ve alabileceği önlemleri bilir. | |
6) | İlk ve Acil Yardım Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
7) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
8) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
9) | Mezunlar alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | |
10) | Mezunlar alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |
11) | Mezunlar ilk ve acil yardım hizmetleri ile ilgili temel düzeyde uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
12) | Mezunlar hasta transportu sırasında hasta veya yaralıların durumlarına uygun malzeme kullanma ve pozisyon verebilme becerisine sahip olur. | |
13) | Mezunlar hastane öncesi acil bakımda hasta taşıma tekniklerini ve yöntemlerini bilir. | |
14) | Mezunlar acil bakımda mesleği ile ilgili ilaçların kullanımı ve tıbbi girişimler konusunda bilgiye sahip olur, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği ile ilgili uygulamaları çözümler, EKG ritim analizi yapar, ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olur. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 60 |