Dersin Amacı: |
Radyasyonun tanımı, doz birimleri, korunma tedbirleri, doz sınırları, doz ölçüm sistemleri, radyasyon kazaları konusunda öğrencilerin bilgilenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Radyasyon Nedir? Radyasyon birimleri, radyasyon doz sınırları, çalışanların doz sınırları, halk için doz sınırları, öğrenciler için doz sınırları, doz ölçüm sistemleri, pratik radyasyondan korunma tedbirleri, radyasyon kazaları, iyonize radyasyon ve iyonize olmayan radyasyon nedir, doğal ve yapay radyasyon kaynakları nelerdir? |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Radyasyon nedir, kaynak ve çeşitleri nelerdir? |
RADYASYON VE RADYASYONDAN KORUNMA FİZİĞİ- Palme Kitabevi |
2) |
Radyasyonun madde ile etkileşmesi |
|
3) |
Aktivite, yarı ve ortalama ömür |
|
4) |
Radyasyon dozu ve birimleri |
|
5) |
Radyasyonun canlı üzerinde etkileri |
|
6) |
Dozimetri ve dozimetrik ölçüm sistemleri |
|
7) |
Ara sınav I |
|
8) |
Kurşun önlük ve diğer radyasyon koruyucular |
|
9) |
Radyolojide korunma yöntemleri, hasta ve çalışan sağlığı, radyasyondan korunma tedbirleri |
|
10) |
Radyasyon onkolojisinde korunma yöntemleri, hasta ve çalışan sağlığı, radyasyondan korunma tedbirleri |
|
11) |
Ara sınav II |
|
12) |
Diğer radyasyon alanlarında korunma yöntemleri, hasta ve çalışan sağlığı, radyasyondan korunma tedbirleri |
|
13) |
Nükleer Tıpta korunma yöntemleri, hasta ve çalışan sağlığı, radyasyondan korunma tedbirleri |
|
14) |
Uluslararası radyasyon kuruluşları, TAEK radyasyon güvenliği mevzuatı ve yetkileri |
|
15) |
Yasal mevzuatlar |
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar diyaliz hizmetleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
7) |
Mezunlardiyaliz hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
8) |
Mezunlar baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir, hemodiyafiltrasyon periton diyalizi ve hemodiyaliz cihazını kullanır. |
|
9) |
Mezunlar diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. |
|
10) |
Mezunlar nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
11) |
Mezunlar diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. |
|
12) |
Diyaliz alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
13) |
Diyaliz alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
|
14) |
Mezunlar Diyaliz Teknikeri olarak dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|