ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Program Öğrenme Kazanımları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında rekabetçi dünya ile yarışabilecek bilimsel araştırmalar yapmak, ileri mühendislik ilkelerini ve araçlarını kullanarak geçerli sonuçlar almayı ve yüksek uzmanlık becerisi sunmayı hedefler.
2) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarındaki güncel sorunları anlayan; mühendislik çözümlerinin politik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik dahil olmak üzere küresel, ekonomik, çevresel, toplumsal ve etik bağlamdaki etkisini araştıran ve karmaşık teknik sorunların çözümüne yönelik yenilikçi ve son teknoloji ürünü yaklaşımlar sağlayarak yüksek kaliteli teknik kararlar almak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Uygun projeler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme, yorumlama ve sonuç çıkarmak için bilinçli karar verme becerisini kullanma, uygun öğrenme stratejilerini kullanarak yeni bilgileri gerektiği gibi edinme, eksik bilgileri kapatma ve uygulama becerisi.
2) Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, formülüze etme, modelleyebilme, problemleri çözmek için etkin yöntemler geliştirebilme, problemi alt problemlere ayırabilme ve değerlendirme, çözümde yenilikçi ve sistematik yöntemler kullanabilme.
3) Yeni ve/veya orjinal fikirler, araçlar, programlar, simülasyonlar ve ürünler geliştirme.
4) Analitik düşünme becerisi geliştirme ve deneysel labrotuvar çalışmaları yapma, karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi geliştirme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Farklı kültür ve disiplinlerarası geçmişe sahip başkalarıyla çalışmalarda yer almak ve ortak projelere katma değer sağlamak.
2) Grup çalışmasına yatkın ve takım içinde ve bireysel çalışabilme becerisi kazanmak.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Elektrik-Elektronik mühendisliği yüksek Lisans (Tezli) programı; haberleşme teknolojileri, sinyal ve görüntü işleme, bilgisayar sistemleri, enerji ve elektrik güç sistemleri gibi alt uzmanlık dallarında araştırma, geliştirme, yazılım, tasarım yapmanın yanında disiplinler arası çalışmalar yapmayı da hedeflemektedir.
2) Alanında donanımlı öğretim üyeleriyle her öğrencinin bireysel ilgi alanına ve eğitim geçmişine uygun alt uzmanlık programlarında çalışmanı sağlamak ve bu uzmanlık alanlarında bilgi birikimi sağlamasına yardımcı olmaktır.
3) Araştırmaya dayalı ve öğrencilerin lisans eğitiminin ötesinde iki yıllık tam zamanlı bir eğitimle onların literatüre özgün katkılarda bulunmasını sağlamak; onlara günümüzün mühendislik dünyasında başarılı olmak için gereken derinlik ve genişlikte bilgi ve ilgili becerilerle donatmak.
4) Güncel mühendislik problemlerini çözme becerisi ile bu amaca uygun hesaplama, analiz, matematiksel modelleme ve simülasyon yöntemlerini uygulama yeteneği kazanmak. Bunun yanında mühendislik araştırma literatürünü okuma, anlama ve mevcut bir probleme entegre etme becerisi kazanmak.
5) Kuramsal bilgileri ve kaynakları en güncel yazılım ve ileri donanım tabanlı programlarla uygulamaya veya ürüne dönüştürmek. Sonuçları etkili bir biçimde kullanmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Dikkat çeken yeterlilikte sistem çözümleme ve ileri teknolojik çözümlerin tasarımına ve uygulamasına liderlik edecek beceriler geliştirmek.
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak.
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
4) Bilimsel dergi ve konferanslarda yayın ve sunum yapma becerisi kazanmak.

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında rekabetçi dünya ile yarışabilecek bilimsel araştırmalar yapmak, ileri mühendislik ilkelerini ve araçlarını kullanarak geçerli sonuçlar almayı ve yüksek uzmanlık becerisi sunmayı hedefler.
2) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarındaki güncel sorunları anlayan; mühendislik çözümlerinin politik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik dahil olmak üzere küresel, ekonomik, çevresel, toplumsal ve etik bağlamdaki etkisini araştıran ve karmaşık teknik sorunların çözümüne yönelik yenilikçi ve son teknoloji ürünü yaklaşımlar sağlayarak yüksek kaliteli teknik kararlar almak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Uygun projeler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme, yorumlama ve sonuç çıkarmak için bilinçli karar verme becerisini kullanma, uygun öğrenme stratejilerini kullanarak yeni bilgileri gerektiği gibi edinme, eksik bilgileri kapatma ve uygulama becerisi.
2) Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, formülüze etme, modelleyebilme, problemleri çözmek için etkin yöntemler geliştirebilme, problemi alt problemlere ayırabilme ve değerlendirme, çözümde yenilikçi ve sistematik yöntemler kullanabilme.
3) Yeni ve/veya orjinal fikirler, araçlar, programlar, simülasyonlar ve ürünler geliştirme.
4) Analitik düşünme becerisi geliştirme ve deneysel labrotuvar çalışmaları yapma, karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi geliştirme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Farklı kültür ve disiplinlerarası geçmişe sahip başkalarıyla çalışmalarda yer almak ve ortak projelere katma değer sağlamak.
2) Grup çalışmasına yatkın ve takım içinde ve bireysel çalışabilme becerisi kazanmak.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Elektrik-Elektronik mühendisliği yüksek Lisans (Tezli) programı; haberleşme teknolojileri, sinyal ve görüntü işleme, bilgisayar sistemleri, enerji ve elektrik güç sistemleri gibi alt uzmanlık dallarında araştırma, geliştirme, yazılım, tasarım yapmanın yanında disiplinler arası çalışmalar yapmayı da hedeflemektedir.
2) Alanında donanımlı öğretim üyeleriyle her öğrencinin bireysel ilgi alanına ve eğitim geçmişine uygun alt uzmanlık programlarında çalışmanı sağlamak ve bu uzmanlık alanlarında bilgi birikimi sağlamasına yardımcı olmaktır.
3) Araştırmaya dayalı ve öğrencilerin lisans eğitiminin ötesinde iki yıllık tam zamanlı bir eğitimle onların literatüre özgün katkılarda bulunmasını sağlamak; onlara günümüzün mühendislik dünyasında başarılı olmak için gereken derinlik ve genişlikte bilgi ve ilgili becerilerle donatmak.
4) Güncel mühendislik problemlerini çözme becerisi ile bu amaca uygun hesaplama, analiz, matematiksel modelleme ve simülasyon yöntemlerini uygulama yeteneği kazanmak. Bunun yanında mühendislik araştırma literatürünü okuma, anlama ve mevcut bir probleme entegre etme becerisi kazanmak.
5) Kuramsal bilgileri ve kaynakları en güncel yazılım ve ileri donanım tabanlı programlarla uygulamaya veya ürüne dönüştürmek. Sonuçları etkili bir biçimde kullanmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Dikkat çeken yeterlilikte sistem çözümleme ve ileri teknolojik çözümlerin tasarımına ve uygulamasına liderlik edecek beceriler geliştirmek.
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak.
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
4) Bilimsel dergi ve konferanslarda yayın ve sunum yapma becerisi kazanmak.

Sıralı

1) Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında rekabetçi dünya ile yarışabilecek bilimsel araştırmalar yapmak, ileri mühendislik ilkelerini ve araçlarını kullanarak geçerli sonuçlar almayı ve yüksek uzmanlık becerisi sunmayı hedefler.
2) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarındaki güncel sorunları anlayan; mühendislik çözümlerinin politik, sağlık, güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik dahil olmak üzere küresel, ekonomik, çevresel, toplumsal ve etik bağlamdaki etkisini araştıran ve karmaşık teknik sorunların çözümüne yönelik yenilikçi ve son teknoloji ürünü yaklaşımlar sağlayarak yüksek kaliteli teknik kararlar almak.
3) Uygun projeler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme, yorumlama ve sonuç çıkarmak için bilinçli karar verme becerisini kullanma, uygun öğrenme stratejilerini kullanarak yeni bilgileri gerektiği gibi edinme, eksik bilgileri kapatma ve uygulama becerisi.
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, formülüze etme, modelleyebilme, problemleri çözmek için etkin yöntemler geliştirebilme, problemi alt problemlere ayırabilme ve değerlendirme, çözümde yenilikçi ve sistematik yöntemler kullanabilme.
5) Yeni ve/veya orjinal fikirler, araçlar, programlar, simülasyonlar ve ürünler geliştirme.
6) Analitik düşünme becerisi geliştirme ve deneysel labrotuvar çalışmaları yapma, karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi geliştirme.
7) Farklı kültür ve disiplinlerarası geçmişe sahip başkalarıyla çalışmalarda yer almak ve ortak projelere katma değer sağlamak.
8) Grup çalışmasına yatkın ve takım içinde ve bireysel çalışabilme becerisi kazanmak.
9) Elektrik-Elektronik mühendisliği yüksek Lisans (Tezli) programı; haberleşme teknolojileri, sinyal ve görüntü işleme, bilgisayar sistemleri, enerji ve elektrik güç sistemleri gibi alt uzmanlık dallarında araştırma, geliştirme, yazılım, tasarım yapmanın yanında disiplinler arası çalışmalar yapmayı da hedeflemektedir.
10) Alanında donanımlı öğretim üyeleriyle her öğrencinin bireysel ilgi alanına ve eğitim geçmişine uygun alt uzmanlık programlarında çalışmanı sağlamak ve bu uzmanlık alanlarında bilgi birikimi sağlamasına yardımcı olmaktır.
11) Araştırmaya dayalı ve öğrencilerin lisans eğitiminin ötesinde iki yıllık tam zamanlı bir eğitimle onların literatüre özgün katkılarda bulunmasını sağlamak; onlara günümüzün mühendislik dünyasında başarılı olmak için gereken derinlik ve genişlikte bilgi ve ilgili becerilerle donatmak.
12) Güncel mühendislik problemlerini çözme becerisi ile bu amaca uygun hesaplama, analiz, matematiksel modelleme ve simülasyon yöntemlerini uygulama yeteneği kazanmak. Bunun yanında mühendislik araştırma literatürünü okuma, anlama ve mevcut bir probleme entegre etme becerisi kazanmak.
13) Dikkat çeken yeterlilikte sistem çözümleme ve ileri teknolojik çözümlerin tasarımına ve uygulamasına liderlik edecek beceriler geliştirmek.
14) Kuramsal bilgileri ve kaynakları en güncel yazılım ve ileri donanım tabanlı programlarla uygulamaya veya ürüne dönüştürmek. Sonuçları etkili bir biçimde kullanmak.
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak.
16) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
17) Bilimsel dergi ve konferanslarda yayın ve sunum yapma becerisi kazanmak.