Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özel eğitime giriş |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
2) |
Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
3) |
Kapsayıcı eğitim |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
4) |
Zihin engelli bireyler |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
5) |
Yaygın gelişimsel bozukluk |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
6) |
Öğrenme güçlüğü |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
7) |
Dil ve konuşma güçlüğü olan bireyler |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
8) |
Ara sınav |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
9) |
İşitme engeli |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
10) |
Duygu ve davranım bozukluğu |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
11) |
Fiziksel yetersizlik |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
12) |
Görme engeli |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
13) |
Çoklu yetersizliği olan bireyler |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
14) |
Üstün yetenekli bireyler |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
15) |
Genel tekrar |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
16) |
Final sınavı |
1) Özel Eğitim-1 (2019). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Erzurum https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=ozelegitimi
2) Özekes, M (2015). Özel eğitim programları aileler ve eğiticiler için el kitabı. Anı Yayınları, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi. |
5 |
2) |
Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi. |
5 |
3) |
Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi. |
5 |
4) |
Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
5 |
5) |
Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması |
4 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
5 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi. |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
5 |
9) |
Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi. |
4 |
10) |
Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. |
5 |
11) |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
|