DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2011121008
Ders İsmi: Hareketli Protezler II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 4 0 2 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Nazanın SAEIDI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Model hazırlama, Ölçü kaşığı hazırlama, Akrilik kaide hazırlama, Modelleri artikülatöre alma, Kroşe bükümü, Diş dizimi, Muflaya alma, Tesviye ve cila konularının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, Model hazırlama, Ölçü kaşığı hazırlama, Akrilik kaide hazırlama, Modelleri artikülatöre alma, Kroşe bükümü, Diş dizimi, Muflaya alma, Tesviye ve cila konuları ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) protez sınıflandırması yapabilir ve ana model hazırlayabilir.
2) Mandibula ve maksilladaki anatomik oluşumları tanımlayabilir.
3) Ölçü kaşığı hazırlayabilir.
4) Modellerin artikülatörlere nasıl alındığını bilir.
5) Anterior diş dizim kurallarını bilir.
6) Posterior diş dizimi kurallarını bilir.
7) Muflaya alma işleminin nasıl yapıldığını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Protezin tarifi ve sınıflaması. Ana model hazırlamak Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
2) Mandibula ve maksilladaki anatomik oluşumlar Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
3) Ters çevirme ve kutulama tekniği Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
4) Ölçü kaşığı hazırlama Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
5) ve mum duvar hazırlama Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
6) Modellerin artikülatöre alınması Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
7) Diş seçimi Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
8) Ara sınav sunu
9) Kroşe bükümü Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
10) Anterior diş dizimi kuralları Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
11) Anterior diş dizimi kuralları Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
12) Posterior diş dizimi kuralları Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
13) Muflaya alma Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
14) Mum atımı ve akrilik tepimi Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
15) Tesviye ve cila işlemi Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi: Klasik Tam Protezler (prof.dr.senih çalıkkocaoğlu). , Bölümlü Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu, Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası. Russel J. Straton, Frank J. Wiebell, Prosthetic Rehabilitation. Giulio Preti
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği. Iwao Hayakawa (Türkçe Editörü: Prof. Dr.Ender Kazazoğlu) 2.Tam Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu 3.Sabit Protezler, Prof Dr. Ali Zaimoğlu. Ankara Üni. Diş. Hek. Fak. Yayınları, 2010
Diğer Kaynaklar: 1.Total Protezlerin Temel İlkeleri ve Pratiği. Iwao Hayakawa (Türkçe Editörü: Prof. Dr.Ender Kazazoğlu) 2.Tam Protezler. Prof. Dr. Senih Çalıkkocaoğlu 3.Sabit Protezler, Prof Dr. Ali Zaimoğlu. Ankara Üni. Diş. Hek. Fak. Yayınları, 2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar, diş protez teknolojisi konusunda temel bilgileri kavrayarak mesleki becerilerini sürekli geliştirme yetisine sahiptir.
3) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Diş Protez Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
8) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
9) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
10) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
11) Mezunlar diş protez teknolojisi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
12) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
13) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
14) Mezunlar diş protez teknolojisi alanındaki yenilikleri takip eder ve uygun vakalarda bu yenilikleri kullanırlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar, diş protez teknolojisi konusunda temel bilgileri kavrayarak mesleki becerilerini sürekli geliştirme yetisine sahiptir.
3) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar diş protez teknolojisi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Diş Protez Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
8) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
9) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
10) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
11) Mezunlar diş protez teknolojisi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
12) Mezunlar diş protez teknolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
13) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
14) Mezunlar diş protez teknolojisi alanındaki yenilikleri takip eder ve uygun vakalarda bu yenilikleri kullanırlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 170