İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 22 |
Ders Kodu: | 1313002020 | ||||||||||
Ders İsmi: | Klasik Yunan ve Roma Edebiyatı | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarının yarattığı yazınsal metinleri dönemin toplumsal, tarihsel ve politik bağlamları çerçevesinde incelemek ve bu metinlerin Avrupa uygarlığının kültürel mirasını ve temellerini oluşturduğu konusunda öğrencilerde farkındalık yaratmaktır. |
Dersin İçeriği: | Kronolojik sırayla Antik Yunan ve Roma Edebiyatlarında doğan yazınsal türlerden her birine 1 veya 2 örnek eser inceleme ve bu eserlerin hem İngiliz Edebiyatı hem de Batı Edebiyatı ve kültürüne etkilerini tartışma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanımı, öğrenme kazanımları. Antik Yunan tarihine giriş. Klasik Yunan Edebiyatının genel özellikleri Kahramanlık dönemi ve ideal kahraman | YOK |
2) | Epik geleneği ve Homeros epikleri "İlyada" (1-8. Bölümler) | "Truva" filminin izlenmesi |
3) | "The Iliad" ( 9-17. Bölümler) | Okuma Ödevi: "The Iliad" ( 9-17. Bölümler) |
4) | "İlyada" (8-24.Bölümler) | Okuma Ödevi: İlyada" (8-24.Bölümler) |
5) | "The Odyssey" (1-5. Bölümler) | YOK |
6) | "The Odyssey" (9-10; 13-16. Bölümler) | Okuma Ödevi: "The Odyssey" (9-10; 13-16. Bölümler) |
7) | "The Odyssey" ( 22-24. Bölümler) "İlyada" ve "The Odyssey" arasındaki teknik ve tematik benzerlikler ve farklılıklar | Okuma Ödevi: "The Odyssey" ( 22-24. Bölümler) |
8) | VİZE SINAV HAFTASI | Sınıfta yapılan tüm metinlerin gözden geçirilmesi |
9) | Klasik Edebiyat Kuramı ve Eleştirisinin doğuşu: Aristoteles | "Poetika"dan bölümler okunması |
10) | Antik Yunan'da Tragedya: Sophocles, "Kral Oedipus" | Okuma Ödevi: Sophocles, "Kral Oedipus" |
11) | Euripides’ten "Medea" | Okuma Ödevi: "Medea" |
12) | Roma Edebiyatında Epik geleneği Virgil’s "The Aeneid" | YOK |
13) | Klasik Roma Edebiyatında Trajedi: Seneca, "Truvalı Kadınlar" | Okuma Ödevi: Seneca’dan "Truvalı Kadınlar" |
14) | Özet ve Soru-Cevap | YOK |
15) | Final Sınavı | Derste yapılan tüm metinlerin gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Rutherford, Richard. Classical Literature: A Concise History. Chichester: John Wiley & Sons, 2007. Print. Knox, Bernard. The Norton Book of Classical Literature. New York: Norton, 1993. Print. Louage, A. A History of Greek and Roman Classical Literature. New York: D. Appleton and Co, 1873. Print. |
Diğer Kaynaklar: | Rutherford, Richard. Classical Literature: A Concise History. Chichester: John Wiley & Sons, 2007. Print. Knox, Bernard. The Norton Book of Classical Literature. New York: Norton, 1993. Print. Louage, A. A History of Greek and Roman Classical Literature. New York: D. Appleton and Co, 1873. Print. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Ödevler | 7 | 3 | 21 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 169 |