Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Paradoks nedir? |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
3) |
Paradokslar nasıl çalışır? |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
4) |
Metafiziksel paradokslar: Theseus’un gemisi |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
5) |
Belirsizlik: Sorites paradoksu |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
6) |
Sonsuzluk: Aşil ve kaplumbağa |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
7) |
Kendine dönüklük: yalancı paradoksu |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Kendine dönüklük: Pinokyo paradoksu |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
10) |
Meta-Bilgi: timsah paradoksu |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
11) |
Yeterli bilgi ilkesi: Buridan’ın eşeği |
The basic works of Aristotle, Aristotle, 2001
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
12) |
Olabilirlik: Kuzgun paradoksu |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
13) |
Küme teorisi: Berber paradoksu |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
14) |
Kapalılık ilkesi: Piyango paradoksu |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
15) |
Olasılık: Monty Hall problemi ve sürpriz test paradoksu |
Matematik : Calculus / Dennis G. Zill, Warren S. Wright ; çev. ed. İsmail Naci Cangül, 2020.
Introductory mathematical analysis for business, economics, and the life and social sciences / Jr Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood Haeussler, Jr, Ernest F., 2011. |
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar anestezi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar anestezi uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar anestezi ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
6) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
7) |
Mezunlar anestezi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
8) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
9) |
Mezunlar anestezi uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirme, uygulama öncesi malzeme ve ilaç hazırlığı ile monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar. |
|
10) |
Mezunlar anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapar. |
|
11) |
Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. |
|
12) |
Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. |
|
13) |
Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
14) |
Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
|