Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş-Ders hakkında bilgilendirme |
- |
2) |
Dünya Edebiyatı nedir?
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie |
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie |
3) |
Mezopotamya Edebiyatı: Gılgamesh destanından seçme bölümler |
Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh |
4) |
Antik Hint Edebiyatı: the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
|
the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
|
5) |
Antik Yunan Edebiyatı: Plato'nun Sempozyum'unda Aristophanes's konuşması |
Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium |
6) |
Antik Roma Edebiyatı:
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
|
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
|
7) |
Antik Çin Edebiyatı:
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
8) |
ARA SINAVLAR |
What is world literature?
“The Danger of a Single Story” (TED Talk) Chimamanda Adichie
Mesopotamian Literature: The Epic of Gilgamesh
Literature of Ancient India: from the Panchatantra
Slow, the Weaver & The Brahman’s Dream
Literature of Ancient Greece: Aristophanes’s Speech in Plato’s Symposium
Literature of Ancient Rome:
Horace- Poems: Seize the Day & Better to live, Licinius
Ovid from Metamorphoses : The Story of Daedalus and Icarus
Literature of Ancient China :
Confucius selections from the Analects
Lao-tzu selections from the Tao Te Ching
|
9) |
Japon Edebiyatı:
The Tale of Genji
Zen Teachings & Zen Parables
|
Literature of Japan: The Tale of Genji
Zen Teachings & Zen Parables |
10) |
Pers Edebiyatı: Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat |
Persian Literature : Omar Khayyam Selections from The Rubaiyat |
11) |
Batı Afrika Sözlü Edebiyat: Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk”
Sundiata: An Epic of Old Mali
West African Proverbs
|
Myth: “How the World Was Created from a Drop of Milk”
Sundiata: An Epic of Old Mali
West African Proverbs
|
12) |
Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen |
Turk Edebiyatı: : Sabahattin Ali- Değirmen |
13) |
Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal |
Persian Literature : The Shahnameh- The Story of Zal |
14) |
Genel Değerlendirme |
Genel Değerlendirme |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|