İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 58

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1511211003
Ders İsmi: İç Mekan Projesi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 6 0 5 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: 1412121004 - Projeye Giriş II | 1511121004 - Projeye Giriş II
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Beyza ÇERMİKLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı yaratıcılığı destekleyen, öğrencilerin özgün ve eleştirel düşünen, öngörüleri olan, estetik algıya sahip yaratıcı bireyler olarak gelişerek "kişisel deneyimleme"ye olanak sağlayan ve kişilerin kavramsal dünyasında özgür olabilecekleri bir ortam sağlamaktır. Yaratılan konsept ve kavram doğrultusunda uygun iç mekan kurgusunun gerçekleştirilmesi, oluşturulacak mekansal çözümlemelerle birlikte, biçimin algısal değerleriyle farkındalığın kazanılarak bütünsel ilişkilerin sağlanmasını amaçlardan bir diğeridir.


Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere " iç mekanda atmosfer" kavramı üzerine temellenen tasarım problemlerini keşfetme anlama ve çözümleme becerisi kazandırmaktadır. Bu derste konsept, marka, hedef kitle, strateji, kırsal veya kentsel coğrafya ve aidiyet konseptleri “mekan” üzerinden tartışılmaktadır. Stüdyo çalışmalarında tasarım probleminin temelini oluşturan kavramların öğrenci tarafından içselleştirilmesi, öğrencilerin mekansal sezgilerinin gelişmesi, benzerlikler kurarak düşünebilme ve bu düşünceyi çeşitlendirme kabiliyetini kazanmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerden fikirlerini sözel ifade, eskizler, çizimler, fotoğraf, video ve maketler aracılığı ile ifade etmeleri beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sanat ve tasarıma dair evrensel değerleri ve temel ilkeleri sınıflandırabilme ve uygulayabilme.
2) İki ve üç boyutlu kompozisyonlarda bileşenleri ve özelliklerini belirleyebilme.
3) Ölçek konusunu kavrama.
4) İç mekanların fonksiyonlarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini ek ve takılarıyla birlikte tasarlar.
5) Bir tasarım problemi çözerken çok boyutlu değişkenleri kontrol ederek ilişkiler ağı oluşturabilme.
6) Objeleri, çevreyi, sanat eserlerini ve tasarım objelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Stüdyo çalışma disiplini edinme ve uygulayabilme.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kontrollü ve sürekli olan bireysel eğitim aracılığıyla bireysel ürünleri nesnel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin açıklanması, sınıf sözleşmesi, tanışma, projelerin seçimi Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
2) Konsept Belirleme ve İhtiyaç Programı Oluşturulması Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
3) Konsept belirleme ve örneklerin sunumu Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
4) Konsept belirleme ve örneklerin sunumu Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
5) Ödev teslimi- Konsept paftası ve örnek analizi Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
6) Mekan organizasyonu, avan proje Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
7) Mekan organizasyonu, avan proje Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
8) Ara Sınav Yok.
9) Mekan organizasyonu, avan proje Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
10) Mekan organizasyonu, avan proje Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
11) Malzeme paftası, mobilya tasarımı Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
12) Malzeme paftası, mobilya tasarımı Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
13) Malzeme paftası, mobilya tasarımı Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
14) Temsil yöntemlerinin belirlenmesi Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
15) Genel tekrar ve projeyi sonlandırma Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015. Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014. Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012. Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011. Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008. Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012. Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
16) Final Sınavı Okutman Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015.
Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014.
Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012.
Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011.
Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008.
Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012.
Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013
Diğer Kaynaklar: Ching, Francis D.K. Interior Design Illustrated. Hoboken, NJ: Wiley, 2015.
Chanin, Eileen. Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, and Detail. New York: Routledge, 2014.
Dernie, David. The Fundamentals of Interior Architecture. London: Laurence King Publishing, 2012.
Berkin, Genco. İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay. İstanbul: YEM Yayın, 2011.
Gordon, Gary. Interior Lighting for Designers. Hoboken, NJ: Wiley, 2008.
Kopec, Dak. Environmental Psychology for Design. Fairchild Books, 2012.
Pile, John. A History of Interior Design. Hoboken, NJ: Wiley, 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir.
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir.
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir.
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir.
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir.
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir.
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir.
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir.
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir.
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir.
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir.
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir.
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım alanında İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı özelinde mesleğin gerekliliklerini yerine getirebilecek teorik, tasarım ve teknik bilgiye sahip olur, edindiği bilgileri kuramsal-olgusal, bilişsel-uygulamalı boyutlarıyla akademik ve uygulamalı alanlarda kullanabilir. 5
2) Mesleğin yüklenebileceği görev ve sorumluluklar dahilinde çevresel, ekonomik ve toplumsal alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde duyarlılıklar ile ilgili ihtiyaçları tespit eder ve problemlere çözüm getirebilir. 5
3) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde oluşturduğu yapılı çevrelerde insan-çevre etkileşimini gözeten estetik yaklaşımla yaratıcı ve çağdaş tasarımlar oluşturabilir, tasarımlarını görsel, sözel ve yazılı olarak farklı iletişim kanallarından sunabilir. 5
4) Teori ve tasarım bilgisine dayalı olarak geliştirdiği tasarımların aşamalarını takip edebilir, tasarım sürecinde üretime dair analizler yapabilir, teorik bilgisini uygulama alanında yönetim ve yapım için kullanabilir. 4
5) Tasarım alanında güncel tartışmalara ve gelişmelere farklı teknolojik araçları kullanarak erişebilir, çeşitli bilgi kaynaklarından edindiği yenilikçi ve yaratıcı fikirleri güncel eğilimleri ve yeni teknolojileri alanında uygulayabilir. 5
6) Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikleri değerlendirerek edindiği bilgileri, düşünceleri ve yaklaşımları kullanıcı ihtiyaçları dahilinde yorumlayarak analiz edebilir ve uygulamaya aktarabilir. 5
7) Alanıyla ilgili multidisipliner işbirliklerini değerlendirebilir, tasarım ve üretim aşamalarında takım çalışması yapabilir, oluşturduğu takımlara liderlik edebilir. 5
8) Kullanıcı ihtiyaçları dahilinde değişen koşullara göre mesleki sosyal ve toplumsal konulardaki sorumluluğunu bilir, kamu ve toplum hizmeti konularında insiyatif alarak alternatif çözümler geliştirebilir. 5
9) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımının yasal sorumluluklarını bilir, yaşam boyu öğrenme ilkesi dahilinde sürekli yenilenme beceresini geliştirir, meslek kuruluşları ile iletişimini sürdürerek güncel mesleki görev ve sorumlulukları hakkında gerekli bilgiye sahip olabilir. 4
10) Akademik olarak görsel, sözel ve yazılı iletişim becerilerine sahip olabilir, alanıyla ilgili özel araştırma konularının önemini anlayarak çağdaş İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı konuları dahilinde geliştirdiği eleştirel düşüncesini yerel ve ulusal platformlarda paylaşabilir. 5
11) Bilgi ve becerileri ile oluşturduğu tasarımlarını etkili temsil yöntemleri kullanarak ifade edebilir, çeşitli bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanarak görsel ve yazılı sunum yapma becerisine sahip olabilir. 5
12) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı uygulamalarının toplumsal, çevresel, ulusal ve evrensel etkileri konusunda farkındalığa sahiptir, mesleğin etik değerleri dahilinde kullanıcı ve çalışanların sağlığı ve güvenliğinin önemini bilir. 3
13) İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mesleği özelinde ilişkide olduğu ulusal ve uluslararası sosyal ve kültürel değerlere saygılı, kültürel mirasın korunması ve aktarılmasında gerekli bilince sahip yerel özelliklerin sürdürülmesinde kişisel farkındalığa sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 196