| PSİKOLOJİ | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
|
| Ders Kodu: | 5010003126 | ||||||||||
| Ders İsmi: | Özel Gereksinimli Bireyler ve Katılım | ||||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | YOK | ||||||||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Zeynep ÇORAKCI YAZICIOĞLU | ||||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN |
||||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri özel gereksinimli bireylerin yaşadığı zorluklar, katılım engelleri ve çözüm stratejileri konusunda bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği: | Ders kapsamında öğrenciler, özel gereksinimli bireylerin toplum içindeki katılımını artırmak için gerekli bilgi ve becerileri kazanacak; stigma, erişilebilirlik, toplumsal tutumlar ve yardımcı teknoloji gibi konular üzerinden kapsamlı bir anlayış geliştirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Giriş ve Kavramsal Çerçeve | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 2) | Özel Gereksinimli Bireyler ve Yaşadıkları Zorlukları | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 3) | Erişilebilirlik ve Ulaşılabilirlik | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 4) | Stigma ve Toplumsal Tutumlar | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 5) | Sosyal Geri Çekilme | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 6) | Güncel Araştırmalar ve Farkındalık-1 | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 7) | Güncel Araştırmalar ve Farkındalık-2 | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 8) | Ara Sınav | |
| 9) | Teknoloji ve Yardımcı Araçlar | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 10) | Evrensel Tasarım İlkeleri | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 11) | Aile Katılımı ve Destek Stratejileri | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 12) | Toplumsal Katılım ve Dahil Olma | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 13) | Yasal Haklar ve Engellerin Aşılması | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 14) | Farkındalık ve Bilinçlendirme | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 15) | Tartışma | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| 16) | Final Sınavı |
| Ders Notları / Kitaplar: | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| Diğer Kaynaklar: | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
| 2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
| 3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
| 4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
| 5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
| 6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
| 7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
| 8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
| 9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
| 10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
| 2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
| 3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
| 4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
| 5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
| 6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
| 7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
| 8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
| 9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
| 10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | |
| Okuma | |
| Ödev | |
| Problem Çözme | |
| Rapor Yazma | |
| Soru cevap/ Tartışma |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Bireysel Proje | |
| Sunum | |
| Raporlama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Sunum | 1 | % 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 28 | 392 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Rapor Teslimi | 1 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 394 | ||