GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1513002004 | ||||||||||
Ders İsmi: | Bilgilendirme Tasarımı | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Gizem ÖZDEL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, bilgilendirme tasarımlarının incelenmesini, tipografi, renk, biçim gibi grafik tasarım elemanlarının "hareket" kavramı içinde mekanla ilişkisini, inşa edilmiş ya da doğal çevre içinde planlamasını, tasarlanmasını, yerleştirilmesini ve görselleştirilmesini iletişimin gerekleri kapsamında ele alarak yenilikçi ve işlevsel tasarımların ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders; açık-kapalı alanlar, inşa edilmiş ya da doğal çevre içinde planlanan yapılanmalar gibi farklı ihtiyaçlara ve kullanıcı gruplarına yönelik bilgilendirme tasarımına ihtiyaç duyulan her alanda görsel iletişim tasarımına dayalı üretimlerin sağlanmasını, baskı ya da dijital tabanlı, üç boyutlu ya da iki boyutlu sistemlerin geliştirilmesini, bilgilendirme araçları tasarlanmasını, bu alanlarda sembollerin gücünden ve işlevselliğinden yararlanmayı, çevre grafiği, trafik işaretleri, piktogramlar, kurumsal kimliğin devamlılığı, özel ya da kamusal alanlarda, havaalanlarında, hastanelerde yönlendirmeyi sağlayan sistemlerin geliştirilmesini, uyarı levhaları gibi bilgilendirici sistemleri grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak tasarlamayı içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı. Bilgilendirme tasarımına giriş. Temel kavramların tasarım ilke ve ögeleri bağlamında alandaki başarılı örneklerle incelenmesi. Piktogramlar, Simgeler, Semboller, renkler, infografik uygulamalar, malzemeler gibi grafik dile sahip unsurların günümüz tasarım algısı içinde tanımı. Sanat Müzesi projesiyle bilgilendirme tasarımı uygulamalarına başlanması. | |
2) | PROJE 1: Piktogram ve ideogram arasındaki farklar ve uygulamalar. Belirlenen sanat müzesi için piktogram ve ideogram tasarımları. | |
3) | Tasarımlara devam edilmesi. | |
4) | Tasarımlara devam edilmesi. | |
6) | Tasarımlara devam edilmesi. | |
7) | Tasarımlara devam edilmesi. | |
8) | Vize | |
9) | PROJE 3: İnfografik uygulamaları. Belirlenen sanat müzesi için eser dağılımlarını gösteren infografik tasarımı. | |
10) | Tasarımlara devam edilmesi. | |
11) | Tasarımlara devam edilmesi. | |
12) | PROJE 4: Dış mekan yönlendirmeleri. Belirlenen sanat müzesi için ziyaretçilerin müzeye ulaşımını ya da müze girişindeki alanlarda müzeye ait diğer birim ve alanların yönlendirmelerini sağlayacak dış mekan bilgilendirme tasarımlarının oluşturulması. | |
13) | Tasarımlara devam edilmesi. | |
14) | Tasarımlara devam edilmesi. | |
15) | Tüm projelerin gözden geçirilip final için tesliminin hazırlanması. | |
16) | Final sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Melike Taşçıoğlu, "BİR GÖRSEL İLETİŞİM PLATFORMU OLARAK MEKAN", YEM Yayınevi, 2013. Uçar, T. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. ISBN: 9751021642. Joseph Piercy, "SEMBOLLER: EVRENSEL BİR DİL", Maya Kitap, 2021. Alice Twemlow, "GRAFİK TASARIM NE İÇİNDİR?", YEM Yayınevi, 2016. Josef Albers, "RENGİN ETKİLEŞİMİ", Hayalperest Kitap, 2020. Sarıkavak, N.K. 2017. Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar, Hayalperest Yayınları, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Projeler | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |