Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Gelişim psikolojisi ve değerlendirme testlerine genel bakış |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
2) |
Fiziksel gelişim değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
3) |
Bilişsel gelişim değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
4) |
Dil gelişimi değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
5) |
Sosyal ve duygusal gelişim değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
6) |
Özgül öğrenme güçlükleri ve değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
7) |
Davranışsal değerlendirmeler |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
8) |
Aile ve çevre değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
9) |
Okul öncesi dönem değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
10) |
İlkokul dönemi değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
11) |
Ergenlik dönemi değerlendirmeleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
12) |
Özel gereksinimli çocuklar için değerlendirmeler |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
13) |
Çapraz kültürel değerlendirmeler |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
14) |
Testlerin etik kullanımı |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
15) |
Vaka çalışmaları ve uygulama örnekleri |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
16) |
Dönem sonu değerlendirme ve genel gözden geçirme |
"Çocuk ve Ergen Değerlendirme Yöntemleri" kitabı
Çeşitli akademik makaleler ve güncel araştırma sonuçları
Online veri tabanları ve çocuk gelişimi değerlendirme araçları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|