PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312002099
Ders İsmi: Social Cognition and Neuroscience
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: yok
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sosyal Biliş ve Sinirbilim dersinin temel amacı, öğrencilere sosyal davranışların ve süreçlerin sinirbilimsel temellerini anlama konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu ders ile öğrenciler, insanların sosyal bilgiyi nasıl işlediğini, sosyal kararlar aldığını ve sosyal etkileşimler sırasında beyinlerinin nasıl çalıştığını öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: Ders, sosyal bilişin temel kavramları, sosyal algı, duygusal işleme, önyargı ve stereotipler, sosyal öğrenme ve taklit, sosyal ağlar ve beyin, moral ve etik karar verme gibi konuları kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca, sosyal bilişsel süreçlerde rol oynayan beyin bölgeleri ve mekanizmaları hakkında derinlemesine bilgi sunulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sosyal bilişin ve davranışların sinirsel temellerini anlayacak
2) Sosyal algı, duygusal işleme ve sosyal etkileşimlerde beyin mekanizmalarını tanıyacak
3) Sosyal bilişsel süreçlerde kritik rol oynayan beyin bölgelerini ve işlevlerini kavrayacak
4) Sosyal biliş ve sinirbilim alanındaki güncel araştırmaları analiz edebilecek
5) Sosyal davranışlar ve süreçler üzerine sinirbilimsel perspektiften eleştirel düşünme becerisi geliştirecekler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Sosyal Biliş ve Sinirbilimin Temelleri Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
2) Sosyal Algı ve Yüz Tanıma Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
3) Duygusal İşleme ve Sosyal Sinyaller Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
4) Önyargı, Stereotipler ve Sosyal Dışlanma Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
5) Sosyal Öğrenme ve Taklit Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
6) Sosyal Ağlar ve Beyin Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
7) Moral ve Etik Karar Verme Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
8) Empati ve Sosyal İlişkiler Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
9) Yalan Söyleme ve Aldatma Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
10) Rekabet ve İşbirliği Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
11) Sosyal Hafıza ve Arkadaşlık Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
12) Sosyal Ağrı ve Reddedilme Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
13) Kendilik ve Sosyal Kimlik Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
14) Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Biliş Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
15) Sosyal Bilişsel Bozukluklar Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
16) Özet ve Geleceğin Sosyal Sinirbilimi Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition. Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans. Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition.
Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans.
Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.
Diğer Kaynaklar: Adolphs, R. (2020). The Biology of Social Cognition.
Frith, C.D., & Frith, U. (2012). Social Cognition in Humans.
Güncel akademik makaleler ve sosyal sinirbilim alanındaki son araştırmalar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Küçük Sınavlar 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 160