PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002091 | ||||||||||
Ders İsmi: | Contemporary Issues in Cognitive Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere bilişsel psikolojinin çağdaş araştırma ve uygulama alanlarına dair güncel konuları aktararak, öğrencilerin bilişsel süreçleri anlama ve analiz etme yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bilinçaltı süreçlerin bilişsel psikoloji açısından değerlendirilmesi Duyguların bilişsel süreçler üzerindeki etkisi Bilişsel psikolojide yapay zeka ve makine öğrenmesi Bilişsel psikolojide nörogörüntüleme tekniklerinin kullanımı ve sonuçları Bilişsel gelişimdeki güncel araştırmalar ve teoriler Bilişsel psikolojinin klinik uygulamaları ve terapi yöntemleri Dikkat, hafıza ve öğrenme üzerine güncel araştırmalar Bilişsel bozukluklar ve tedavi yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilinçaltı Süreçlerin Bilişsel Psikolojide Değerlendirilmesi | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
2) | Duyguların Bilişsel Süreçler Üzerindeki Etkisi | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
3) | Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi: Bilişsel Psikolojideki Yansımaları | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
4) | Nörogörüntüleme Tekniklerinin Kullanımı ve Sonuçları | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
5) | Bilişsel Gelişimdeki Güncel Araştırmalar ve Teoriler | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
6) | Bilişsel Psikolojinin Klinik Uygulamaları ve Terapi Yöntemleri | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
7) | Dikkat ve Hafıza Üzerine Güncel Araştırmalar | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
8) | Öğrenme ve Bellek Süreçlerindeki Güncel Yaklaşımlar | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
9) | Dil ve Bilişsel İşleme: Güncel Perspektifler | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
10) | Bilişsel Bozukluklar: Tanımlar ve Sınıflandırmalar | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
11) | Bilişsel Bozukluklarda Nöropsikolojik Değerlendirme | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
12) | Bilişsel Terapötik Yaklaşımlar: Bilişsel Davranışçı Terapi ve Mindfulness | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
13) | Bilişsel Rehberlik ve Danışmanlık | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
14) | Problem Çözme ve Karar Verme Süreçleri: Bilişsel Yaklaşımlar | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
15) | Bilişsel Psikolojide Çevre ve Davranış Etkileşimi | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
16) | Bilişsel Psikolojide Gelecek Trendler ve Araştırma Yönelimleri | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
Ders Notları / Kitaplar: | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
Diğer Kaynaklar: | Anderson, J. R. (2014). Cognitive Psychology and Its Implications. Eysenck, M. W., & Keane, M. T. (2015). Cognitive Psychology: A Student's Handbook. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B., & Mangun, G. R. (2018). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind. Goldstein, E. B. (2019). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and Everyday Experience. Kahneman, D. (2011). Thinking, Fast and Slow. Sternberg, R. J., & Sternberg, K. (2018). Cognitive Psychology. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Küçük Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 136 |