| ANESTEZİ | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
|
| Ders Kodu: | 5010003109 | ||||||||||
| Ders İsmi: | Felsefe | ||||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok. | ||||||||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Hanife BİLGİLİ | ||||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Hanife BİLGİLİ |
||||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu ders felsefe türlerine girişi amaçlar ve büyük düşünürlerin gerçekliğin ilkelerini, insan doğasını ve insana ilişkin temel davranış sorunlarını araştıran çalışmalara katkılarının incelenmesini sağlar. Vurgu erken dönem Yunan filozofları Platon ve Aristoteles ve erken dönem modern filozoflar Descartes ve Hume üzerindedir. |
| Dersin İçeriği: | Felsefenin kavramlarına, diline, tarzına ve yöntemine genel bir giriş. Felsefenin etimolojik tanımı, dünya görüşü olarak felsefe, bilim olarak, disiplin olarak felsefe. Felsefenin özellikleri ve değeri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Giriş | |
| 2) | Felsefi düşüncenin dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkışı | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 3) | Felsefi düşüncenin Antik Yunan'da ortaya çıkışı ve yazıya geçişi | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 4) | İlk doğa filozofları-İyonya Okulu | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 5) | Savaşlar sonrası Yunan düşüncesinde büyük kırılmalar: İnsan üzerine felsefeye geçiş | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 6) | Platon: İdealar | Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 7) | Platon: Mağara alegorisi | Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 8) | ARASINAV | |
| 9) | Platon: mağaradan çıkış. idealar alemi | Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 10) | Aristoteles: şeylerin gerçek doğaları | Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 11) | Aristoteles: Hilomorfizm | Aristoteles, Nikomakhos'a Etik Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 12) | Aristoteles: Eudaimonia ve Nikomakhos'a etik | Aristoteles, Nikomakhos'a Etik Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
| 13) | Descartes: Meditasyonlar | Descartes, Meditasyonlar |
| 14) | Hume Çatalı: idea bağıntıları ve olgu durumları | Hume, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma |
| 15) | FİNAL SINAVI |
| Ders Notları / Kitaplar: | Platon, Devlet. Aristoteles, Fizik Aristoteles, Nikhomakhos'a etik Rene Descartes, İlk Felsefe Üzerine Meditasyonlar David Hume, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme |
| Diğer Kaynaklar: | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say yayınları. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||||||
| 2) İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
| 3) Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.zeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
| 4) Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||||||||||
| 5) Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||
| 6) Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |||||||||||||
| 7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
| 8) Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |||||||||||||
| 9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||||||||||
| 10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||
| 11) Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |||||||||||||
| 12) Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |||||||||||||
| 13) Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
| 14) Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
| 2) | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
| 3) | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.zeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| 4) | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
| 5) | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
| 6) | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
| 7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| 8) | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
| 9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
| 10) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| 11) | Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. | |
| 12) | Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. | |
| 13) | Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
| 14) | Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 |
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 84 | ||