Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı |
|
2) |
Bilişsel Psikolojinin Kısa Tarihi, Bilişsel Psikolojide Araştırma Metodları ve Paradigmalar |
Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
|
3) |
Bilişsel Psikolojinin Çalışma Alanları I |
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
4) |
Bilişsel Psikolojinin Çalışma Alanları II |
Solso, R. L., MacLin, O. H., & MacLin, M. K. (2022). Bilişsel Psikoloji (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat.
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
5) |
Quiz |
|
6) |
Bilişsel Gelişim Okumaları
Okuma 17: Sevgiyi keşfetmek
Okuma 18: Görüşün dışında ama zihnin değil |
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
7) |
Bilişsel Gelişim Okumaları
Okuma 19: Ne kadar ahlaklısınız?
Okuma 20: Kontrol elinde ve halinden memnun |
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
8) |
Vize |
|
9) |
Bilişsel Süreçleri Etkileyen Faktörler: Duygu ve Motivasyon
Okuma 22: Her şeyi yüzünden okuyabilirim
Okuma 23: Duygularınızı izlemek mi? |
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
10) |
Bilişsel Süreçleri Etkileyen Faktörler: Motivasyon ve Kişilik
Okuma 24: Ahenksiz düşünceler
Okuma 28: Bir, birçok |
Hock, R. (2020). Psikolojiyi değiştiren kırk çalışma (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilgi Kültür Sanat. |
11) |
Bilişsel Psikoloji ve Bireyselcilik-Toplulukçuluk |
Ayçiçeği Dinn, A., & Caldwell-Harris, C. L. (2013). Vertical collectivism, family-consciousness and urbanization in Turkey. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(47), 232-251.
Ayçiçeği Dinn, A., & Caldwell-Harris, C. L. (2016). How collectivism and family control influence depressive symptoms in Asian American and European American college students. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57). |
12) |
Bilişsel Psikoloji ve Nöromodülasyon: tDCS - Temel bilgiler (Tanıtımı, özellikleri ve işlevleri) |
DC-Stimulator User's Manual
Thair, H., Holloway, A. L., Newport, R., & Smith, A. D. (2017). Transcranial direct current stimulation (tDCS): a beginner's guide for design and implementation. Frontiers in neuroscience, 11, 641. |
13) |
Bilişsel Psikoloji ve Nöromodülasyon: tDCS - Güncel Araştırmalar |
Jamil, A., & Nitsche, M. A. (2017). What effect does tDCS have on the brain? Basic physiology of tDCS. Current Behavioral Neuroscience Reports, 4, 331-340. |
14) |
Bilişsel Psikoloji ve Nöromodülasyon: tDCS - Güncel Araştırmalar |
Bjekić, J., Živanović, M., & Filipović, S. R. (2021). Transcranial direct current stimulation (tDCS) for memory enhancement. JoVE (Journal of Visualized Experiments), (175), e62681. |
15) |
Bilişsel Psikoloji ve Psikolinguistik: Güncel makale tartışması |
Harris, C. L., Ayçiçeği, A. ve Gleason, J. B. (2003). Taboo words and reprimands elicit greater autonomic reactivity in a first language than in a second language. Applied Psycholinguistics, 24(4), 561-579.
Caldwell-Harris, C.L. ve Ayçiçeği-Dinn, A. (2009). Emotion and lying in a non-native language. International Journal of Psychophysiology, 71, 193-204. |
16) |
Proje Sunumu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji alanında bilimsel yöntemleri ve araştırma ilkelerini kullanarak sorunlara yaklaşma ve verileri objektif bir şekilde değerlendirme becerisi kazanma. |
|
2) |
Psikolojik araştırmaları tasarlamayı, veri toplamayı, analiz etmeyi ve sonuçları bilimsel makaleler şeklinde yayımlamayı öğrenme. |
|
3) |
Diğer araştırmacıların çalışmalarını eleştirel bir şekilde değerlendirme, bilimsel ve etik konularda diğer meslektaşlarla etkili iletişim kurma becerisi edinme. |
|
4) |
Psikoloji alanında etik standartları anlama ve bu standartlara uygun bir şekilde davranma, meslektaşlarla işbirliği yapma ve etkili iletişim becerileri geliştirme. |
|
5) |
Deneysel ve gelişim psikolojisi alanlarında psikolojik değerlendirme tekniklerini kullanarak bireylerin veya grupların davranışlarını değerlendirme becerisi kazanma. |
|
6) |
Deneysel ve gelişim psikolojisi alanlarında derinlemesine bilgi ve uygulama becerileri geliştirme. |
|
7) |
Bireyleri sosyal, kültürel ve çevresel faktörlerle birlikte değerlendirme, ekip çalışması yapabilme ve topluma psikoloji alanında hizmet sunma becerileri geliştirme. |
|