Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
The Historical Development of Health Services in Turkey |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023.
5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
2) |
Health and Disease/Preventive Health Services |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023.
5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
4) |
Family Health Services |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023.
5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
5) |
Mother and Child Health Services |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023.
5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
6) |
Community Nutrition |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
7) |
Family Planning |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
8) |
Midterm Exam Week |
|
9) |
Public Holidays (Religious Holidays) |
|
10) |
School Health |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
11) |
Adolescent Health |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
12) |
Elderly Health |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
13) |
Infectious Diseases |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
14) |
Infectious Diseases |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
15) |
Environmental Health |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
16) |
Course Evaluation |
1.Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N. (editör) Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.
2.Aslan, D. Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık, 2021.
3.Akbaba M, Demirhindi H.(editör). Temel Halk Sağlığı. Akademisyen Kitabevi, 2017.
4. Öztek Z. Diş Hekimliği Öğretiminde Halk Sağlığı Dersleri. Papatya Bilim, 2023. 5. Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2016.
6. Özentürk G. M., Yücel Ü, Meseri R. (editör). Ebelik ve Toplum Sağlığı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2019. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Have the theoretical knowledge and skills to fulfill their roles and responsibilities related to the midwifery discipline. |
|
2) |
Have the ability to identify, define, decide, problem-solve, problem-solving, critical thinking, and leadership skills in midwifery practice and selects and applies appropriate analysis and intervention approaches. |
|
3) |
Have the ability to understand, interpret, and solve problems related to pregnancy, childbirth, and postpartum care of women and newborns with a holistic perspective and contemporary methods. |
|
4) |
To have strong communication and effective working skills both within and between disciplines individually. |
|
5) |
Takes at least two out-of-field courses in the education program. |
|
6) |
Have the ability to develop, select, and use up-to-date and functional tools related to the midwifery profession, as well as the ability to use information technologies effectively. |
|
7) |
Have the ability to communicate verbally and in writing in Turkish and knows at least one foreign language. |
|
8) |
Takes part in scientific and social projects in individual and professional development, follows developments in science and technology, and adopts lifelong learning and continuous development as a principle. |
|
9) |
Has the ability to design studies related to the midwifery discipline, collect data, analyze, interpret, and report the results. |
|
10) |
To be aware of the universal and social effects and legal consequences of midwifery practices. |
|
11) |
Provides rights-based and individual-centered care by adopting professional ethical principles and values. |
|