PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312121006
Ders İsmi: Philosophy
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok.
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı felsefi düşünceyi anlamaya çalışmaktır. Bu bağlamda varlık, akıl, bilgi, bilim, inanç, değer, ahlak, irade, siyaset, sanat gibi kavramların felsefi düşüncede filozoflar tarafından nasıl yorumlandığı incelenecektir.
Dersin İçeriği: Felsefenin temel kavramları, felsefenin temel soruları, varlık, zihin, bilgi, bilim, ahlak, ahlak, irade, siyaset, sanat üzerine felsefi yaklaşımlar ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler felsefe alanına ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler temel felsefe kavramlarını ve felsefe tarihi içindeki yerini öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler metin okuma ve analiz etme becerisi kazanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler felsefi düşüncenin psikoloji bilimi içindeki önemini kavrar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler yapıcı bir şekilde eleştirel düşünceyi ifade etme becerisine sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) The emergence of Philosophy in different parts of the world WARBURTON Nigel, A little History of Philosophy, Yale Univerity Press, 2012.
2) Development of written Philosophy in Ancient Greece WARBURTON Nigel, A little History of Philosophy, Yale Univerity Press, 2012.
4) Early philosophers of nature-Ionian school WARBURTON Nigel, A little History of Philosophy, Yale Univerity Press, 2012.
5) the myth of Psyche and its significance Bremmer, J., 1983, The Early Greek Concept of the Soul, Princeton: Princeton University Press.
6) Pythagoras and Dualism Huffman, Carl, "Pythagoras", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2024 Edition), Edward N. Zalta & Uri Nodelman (eds.), URL =
7) Metempsychosis, mathematics, and harmony in Pythagorean thought Kahn, C., 2001, Pythagoras and the Pythagoreans, Indianapolis: Hackett.
8) Midterm exam
9) Plato: Forms Plato, Republic
10) Plato: Allegory of the cave Plato, Republic
11) Plato's three partite theory of the soul and metempschosis Lorenz, H., 2008, “Plato on the Soul”, in The Oxford Handbook of Plato, G. Fine (ed.), Oxford: Oxford University Press.
12) Aristotle: Hylomorphism and theory of 4 causes Aristotle: Physics
13) Psyche in Aristotelian thought Charles, D., 2021, The Undivided Self: Aristotle and the Mind-Body Problem, Oxford: Oxford University Press.
14) Descartes's theory of mind and cognitive components: L'Homme René Descartes, Treatise on Man
15) the 1st and 2nd meditations of Descartes René Descartes, Meditations on First Philosophy
16) Final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Platon, Devlet
Aristoteles, De Anima
Descartes, Meditasyonlar
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 135