Dersin Amacı: |
Mikroişlemcilerin tanıtılması ve yaygın olarak kullanılanlarının yapılarının, programlama dillerinin öğretilmesi ve uygulamalar. |
Dersin İçeriği: |
Mikroişlemci, mikrobilgisayar nedir, asembler dili, makine dili, kaydediciler, donanım yapıları, RAM, ROM, EPROM, EEPROM,hafıza yapıları , mikroişlemci iç yapısının incelenmesi, mikroişlemci aritmetik mantık ve kontrol ünitesi, akümülatör yapısı, mikroişlemci veri yolu, data yolu yapısı, mikrobilgisayar dizaynı, adresleme mantığı, makine dilindeki komutların mikrobilgisayar üzerinde çalışması, 8080, 8085 asembler dili, asembler dili makine dili dönüşümleri, assembler dili komutları, analog ve dijital dönüştürücüler, 8086, 80286, 16 bitlik mikroişlemciler, adresleme modları, kesme yapıları, portların kullanımı, korumalı mod adresleme yapısı, PIC. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Amaçları, İçeriği, Yöntemleri ve Değerlendirilmesi
Temel Bilgisayar Mimarileri |
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010. |
2) |
Komut yürütme ve ardışık düzenleme
Mikrodenetleyiciler ve mikroişlemciler
Harvard ve Von-Neumann Mimarisi (RISC, CISC)
|
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010. |
3) |
PIC16F84A Mikrodenetleyici
İlk Uygulamayı Gerçekleştirme
Yazılım & Donanım Geliştirme Araçları
|
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010. |
4) |
PIC Mikrodenetleyici Aileleri
Kaynak Kodu Formatı |
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010. |
5) |
Adresleme Modları
Gecikme Döngüleri
|
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010. |
6) |
LED, Buton ve Röle Arayüzü |
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010. |
7) |
Kesmeler |
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010. |
8) |
Ara sınav |
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010. |
9) |
Ara Dönem Geri Bildirimi |
MT exam questions |
10) |
ESP32-C3 ve RISC-V mimarisine giriş
ESP32-C3 mikrodenetleyicilerinin C dilinde programlanması
|
Warren Gay, “RISC-V Assembly Language Programming Using the ESP32-C3 and QEMU”, 2022. |
11) |
Wi-Fi bağlantısı ve basit bir web sunucusu uygulaması
Seri ve Paralel iletişim |
Warren Gay, “RISC-V Assembly Language Programming Using the ESP32-C3 and QEMU”, 2022. |
12) |
Çevre birimlerinin türleri
Tuş takımı arayüzü
|
Warren Gay, “RISC-V Assembly Language Programming Using the ESP32-C3 and QEMU”, 2022. |
13) |
LCD Arayüzü |
Warren Gay, “RISC-V Assembly Language Programming Using the ESP32-C3 and QEMU”, 2022. |
14) |
ADC ve DAC arayüzü
Darbe Genişliği Modülasyonu (PWM)
|
Warren Gay, “RISC-V Assembly Language Programming Using the ESP32-C3 and QEMU”, 2022. |
15) |
Mikroişlemci teknolojisindeki gelecekteki eğilimler
İnceleme
|
Warren Gay, “RISC-V Assembly Language Programming Using the ESP32-C3 and QEMU”, 2022. |
16) |
Final |
Tim Wilmshurst, “Designing embedded systems with PIC microcontrollers: principles and applications”, 2ed edition, Elsevier Ltd, 2010.
Warren Gay, “RISC-V Assembly Language Programming Using the ESP32-C3 and QEMU”, 2022. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi |
|
2) |
1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
|
4) |
2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
|
5) |
2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
|
6) |
3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi |
|
7) |
3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
|
8) |
4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
|
9) |
4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
|
10) |
5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi |
4 |
11) |
5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi |
4 |
12) |
5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi |
|
13) |
5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
14) |
6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi |
|
15) |
6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi |
|
16) |
6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi |
|
17) |
7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi |
|
18) |
7.2 En az bir yabancı dil bilgisi |
|
19) |
7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi |
|
20) |
7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi |
|
21) |
7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
22) |
8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci |
|
23) |
8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
24) |
9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
|
25) |
9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
26) |
10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi |
|
27) |
10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık |
|
28) |
10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
29) |
11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi |
|
30) |
11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|
31) |
12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak |
|