FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1218221008
Ders İsmi: Electrotherapy II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 2 0 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To know the basic principles of electrotherapy, to be able to master the indications and contraindications of current types and electrotherapy agents and to use them in the clinic.
Dersin İçeriği: Electrophysiology, effects of electrical stimulation on musculoskeletal system and tissues, direct current, sinusoidal and faradic current, high voltage galvanic stimulation, microcurrent, TENS, FES, NMES, muscle reeducation, use of diadynamic and interference current, electrode placements and case discussions.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Knows the basic principles of electrotherapy.
2) Knows the indications and contraindications of electrotherapy modalities and current types.
3) Determine and apply electrotherapy modalities according to diseases.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Electrotherapy agents dominate the effect of pain mechanism, inflammation and healing.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ESWT 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
2) Magnetotherapy 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
3) EMG - Biofeedback 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
4) Introduction to High Frequency Currents 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
5) Shortwave Diathermy 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
6) Microwave Diathermy 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
7) Ultrasound 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
8) Midterm Exam 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
9) Microcurrent 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
10) High Voltage Intermittent Galvanic Stimulation 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
11) Ultra – Reiz Currents 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
12) Evidence-Based Electrotherapy Practices I 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
13) Evidence-Based Electrotherapy Practices II 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
14) Case Study 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
15) Overview 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
16) Final Exam 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yakut E. Kanıta dayalı elektroterapi 2008
Erbahçeci, E.(Eds.). (2019). Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Yayınevi
Arzu Razak Özdinçler. Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi. 2016
Diğer Kaynaklar: Yakut E. Kanıta dayalı elektroterapi 2008
Erbahçeci, E.(Eds.). (2019). Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Yayınevi
Arzu Razak Özdinçler. Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi. 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Explains the concepts and principles related to the field of Physiotherapy and Rehabilitation, physiotherapy assessment and treatment processes, defines the role of physiotherapy in the development and maintenance of health.
2) Tells the laws, regulations and legislation related to the professional duties, rights and responsibilities of the physiotherapist in the health system.
3) Determines and applies the needs of healthy, sick and disabled individuals with appropriate measurement and evaluation methods using the knowledge of physiotherapy and rehabilitation.
4) Plans, implements, makes the necessary changes, terminates and reports the individual-centered physiotherapy and rehabilitation program within the ethical framework by analyzing and synthesizing the data obtained by field-specific evaluations.
5) With the knowledge of physiotherapy and rehabilitation, works and takes responsibility as a member of the transdisciplinary team in professional and academic studies to improve the health and quality of life of the society and the individual by using technology and evidence-based current approaches.
6) To be able to use information resources effectively by adopting the principle of lifelong learning, to combine new knowledge with existing knowledge with a critical and analytical perspective and to reflect it to professional life.
7) Uses effective communication strategies with patients and transdisciplinary teams in the field of physiotherapy and rehabilitation without discriminating language, religion, race and culture and uses at least one foreign language effectively.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Explains the concepts and principles related to the field of Physiotherapy and Rehabilitation, physiotherapy assessment and treatment processes, defines the role of physiotherapy in the development and maintenance of health.
2) Tells the laws, regulations and legislation related to the professional duties, rights and responsibilities of the physiotherapist in the health system.
3) Determines and applies the needs of healthy, sick and disabled individuals with appropriate measurement and evaluation methods using the knowledge of physiotherapy and rehabilitation.
4) Plans, implements, makes the necessary changes, terminates and reports the individual-centered physiotherapy and rehabilitation program within the ethical framework by analyzing and synthesizing the data obtained by field-specific evaluations.
5) With the knowledge of physiotherapy and rehabilitation, works and takes responsibility as a member of the transdisciplinary team in professional and academic studies to improve the health and quality of life of the society and the individual by using technology and evidence-based current approaches.
6) To be able to use information resources effectively by adopting the principle of lifelong learning, to combine new knowledge with existing knowledge with a critical and analytical perspective and to reflect it to professional life.
7) Uses effective communication strategies with patients and transdisciplinary teams in the field of physiotherapy and rehabilitation without discriminating language, religion, race and culture and uses at least one foreign language effectively.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 52
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 40
Toplam İş Yükü 132