PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002083 | ||||||||||
Ders İsmi: | Quantification and Consideration | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı psikolojide kullanılan ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında genel bir anlayış kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu hedef doğrultusunda, psikolojik olguların ölçümü, ölçümlerin değerlendirmesi ve bu ölçümlerin karar verme süreçlerinde ne şekilde kullanıldığı dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Ölçmede temel konular | |
3) | Ölçme ve sayılar | |
4) | Puanlara anlam verme | |
5) | Güvenirlik | |
6) | Geçerlik | |
7) | Uygulamaya yönelik konular | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Değerlendirme ve karar verme | |
10) | Psikometri, yasal ve etik konular | |
11) | Test geliştirme ilkeleri | |
12) | Performans değerlendirme | |
13) | Tutum ölçekleri | |
14) | Yetenek ve zeka testleri | |
15) | Kişilik testleri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Büyüköztürk, Ş., Çokluk, O., & Köklü, N. (2020). Sosyal bilimler için istatistik [Statistics for social sciences]. Pagem Akademi. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods] (32th ed.). Pagem Akademi. |
Diğer Kaynaklar: | Büyüköztürk, Ş., Çokluk, O., & Köklü, N. (2020). Sosyal bilimler için istatistik [Statistics for social sciences]. Pagem Akademi. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2022). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods] (32th ed.). Pagem Akademi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 138 |