PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002082 | ||||||||||
Ders İsmi: | Gender Studies | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, toplumsal cinsiyet konusuna temel yaklaşımları ve ilgilendiği konular ile ilgili bilgi aktarımını ve toplumsal cinsiyet konularında temel bir kaynak kitabın bu yaklaşım ve bilgiler ışığında tartışılmasını kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Toplumsal cinsiyet konularını temel bir kaynak üzerinden ele almak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Psikoloji | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
2) | Toplumsal Cinsiyetle İlgili Kuramlar | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
3) | Toplumsal Cinsiyetle İlgili Kuramlar | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
4) | Toplumsal Cinsiyetle İlgili Kuramlar | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
5) | Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargıları | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
6) | Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargıları | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
7) | ARA SINAV | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
8) | Önyargılar ve Cinsiyet Ayrımcılığı | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
9) | Kitle İletişim Araçlarında Cinsiyetin Ele Alınışı | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
10) | Kitle İletişim Araçlarında Cinsiyetin Ele Alınışı | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
11) | Cinsiyet Farklılıkları | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
12) | Cinsiyet farklılıkları | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
13) | Cinsiyet Kalıpyargılarının ve Cinsiyet Rollerinin Sonuçları | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
14) | Toplumsal Cinsiyetle ilgili güncel Okumalar | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
15) | FİNAL SINAVI | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Dökmen, Z. (2016). Toplumsal Cinsiyet. Remzi Yayınevi Güncel makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 152 |