PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1312002070 | ||||||||||
Ders İsmi: | Projects in Developmental Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere gelişim psikolojisi alanında proje tabanlı öğrenme yoluyla teorik bilgileri pratiğe dökmeleri için fırsatlar sunmak; araştırma, analiz, eleştirel düşünme ve sunum becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin gelişim psikolojisi konularında bağımsız projeler geliştirebilmeleri ve bu projeleri akademik bir çerçevede sunmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Gelişim Psikolojisi Teorileri ve Yaklaşımları Proje Tasarımı ve Araştırma Yöntemleri Çocukluk Dönemi Gelişimi Üzerine Projeler Ergenlik Dönemi Gelişimi Üzerine Projeler Yetişkinlik ve Yaşlılık Dönemi Gelişimi Üzerine Projeler Gelişimsel Riskler ve Koruyucu Faktörler Gelişim Psikolojisi ve Eğitim Gelişimde Kültürel Faktörler Teknoloji ve Medyanın Gelişim Üzerine Etkileri Özel İhtiyaçlar ve Gelişim Gelişimsel Psikopatoloji Aile, Arkadaşlık ve Sosyal İlişkiler Proje Geliştirme Atölyeleri Proje Sunumlarına Hazırlık Öğrenci Proje Sunumları Dersin Değerlendirilmesi ve Kapanış |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gelişim Psikolojisi ve Proje Tabanlı Öğrenmeye Giriş | Makaleler |
2) | Proje Tasarımı ve Araştırma Yöntemlerinin Temelleri | Makaleler |
3) | Çocukluk Dönemi Gelişimi: Teorik Yaklaşımlar ve Proje Fikirleri | Makaleler |
4) | Ergenlik Dönemi Gelişimi: Anahtar Konular ve Araştırma | Makaleler |
5) | Yetişkinlik ve Yaşlılık Dönemi Gelişimi: Yaşam Evreleri Üzerine İncelemeler | Makaleler |
6) | Gelişimsel Riskler ve Koruyucu Faktörler: Araştırma ve Projeler | Makaleler |
7) | Quiz | Makaleler |
8) | Ara sınav | Makaleler |
9) | Teknoloji ve Medyanın Gelişime Etkisi: Çağdaş Sorunlar | Makaleler |
10) | Özel İhtiyaçlar ve Gelişimsel Farklılıklar: Projeler ve Stratejiler | Makaleler |
11) | Gelişimsel Psikopatoloji: Vaka İncelemeleri ve Müdahaleler | Makaleler |
12) | Aile ve Sosyal İlişkilerin Gelişime Etkileri | Makaleler |
13) | Proje Geliştirme Atölyesi: Fikirlerin Hayata Geçirilmesi | Makaleler |
14) | Proje Sunumlarına Hazırlık: Sunum Becerileri ve Teknikleri | Makaleler |
15) | Öğrenci Proje Sunumları: Araştırma ve Bulguların Paylaşımı | Makaleler |
16) | Final sınavı | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
4 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 |