| PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
|
| Ders Kodu: | 1312002064 | ||||||||||
| Ders İsmi: | Education Psychology | ||||||||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||||
| Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
| Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Eğitim Psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere eğitim süreçlerinde bireylerin öğrenme, gelişim ve motivasyon gibi psikolojik yönlerini anlama ve bu bilgileri eğitim ortamlarında uygulama becerisi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği: | • Eğitim Psikolojisinin Temelleri • Öğrenme Kuramları • Öğrenme ve Öğretme Stratejileri • Bilişsel Gelişim • Sosyal ve Duygusal Gelişim • Öğrenci Motivasyonu • Özel Eğitim Gereksinimleri • Öğretmen Davranışları ve Öğretim Yöntemleri • Sınıf Yönetimi • Değerlendirme ve Ölçme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | 1. Eğitim Psikolojisinin Tanımı ve Tarihçesi | Makaleler |
| 2) | 2. Öğrenme Kuramları: Davranışçılık | Makaleler |
| 3) | 3. Öğrenme Kuramları: Bilişselcilik | Makaleler |
| 4) | 4. Öğrenme Kuramları: Yapılandırmacılık | Makaleler |
| 5) | 5. Bilişsel Gelişim Teorileri | Makaleler |
| 6) | 6. Sosyal ve Duygusal Gelişim | Makaleler |
| 7) | 7. Öğrenci Motivasyonu ve Öğrenme | Makaleler |
| 8) | ara sınav | Makalaler |
| 9) | 9. Öğretmen Davranışları ve Etkili Öğretim | Makaleler |
| 10) | 10. Sınıf Yönetimi | Makaleler |
| 11) | 11. Eğitimde Değerlendirme ve Ölçme | Makaleler |
| 12) | 12. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı | Makalelr |
| 13) | 13. Çok Kültürlü Eğitim | Makaleler |
| 14) | 14. Akran Zorbalığı ve Okul Güvenliği | Makaleler |
| 15) | 15. Aile Katılımı ve Toplumun Rolü | Makaleler |
| 16) | Final | Makaleler |
| Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları |
| Diğer Kaynaklar: | Güncel makaleler |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
| 2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
| 3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
| 4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
| 5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
| 6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
| 7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
| 8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
| 9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
| 10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
| 2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
| 3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
| 4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
| 5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
| 6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
| 7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
| 8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
| 9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
| 10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
| Anlatım |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||