PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002064 | ||||||||||
Ders İsmi: | Education Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eğitim Psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere eğitim süreçlerinde bireylerin öğrenme, gelişim ve motivasyon gibi psikolojik yönlerini anlama ve bu bilgileri eğitim ortamlarında uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | • Eğitim Psikolojisinin Temelleri • Öğrenme Kuramları • Öğrenme ve Öğretme Stratejileri • Bilişsel Gelişim • Sosyal ve Duygusal Gelişim • Öğrenci Motivasyonu • Özel Eğitim Gereksinimleri • Öğretmen Davranışları ve Öğretim Yöntemleri • Sınıf Yönetimi • Değerlendirme ve Ölçme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Eğitim Psikolojisinin Tanımı ve Tarihçesi | Makaleler |
2) | 2. Öğrenme Kuramları: Davranışçılık | Makaleler |
3) | 3. Öğrenme Kuramları: Bilişselcilik | Makaleler |
4) | 4. Öğrenme Kuramları: Yapılandırmacılık | Makaleler |
5) | 5. Bilişsel Gelişim Teorileri | Makaleler |
6) | 6. Sosyal ve Duygusal Gelişim | Makaleler |
7) | 7. Öğrenci Motivasyonu ve Öğrenme | Makaleler |
8) | ara sınav | Makalaler |
9) | 9. Öğretmen Davranışları ve Etkili Öğretim | Makaleler |
10) | 10. Sınıf Yönetimi | Makaleler |
11) | 11. Eğitimde Değerlendirme ve Ölçme | Makaleler |
12) | 12. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı | Makalelr |
13) | 13. Çok Kültürlü Eğitim | Makaleler |
14) | 14. Akran Zorbalığı ve Okul Güvenliği | Makaleler |
15) | 15. Aile Katılımı ve Toplumun Rolü | Makaleler |
16) | Final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Güncel makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 |