PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002061 | ||||||||||
Ders İsmi: | Logics | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere mantık ve kritik düşünme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Mantığın temel kavramları, argüman analizi, çıkarım yapma yöntemleri ve mantıksal hataların tanınması üzerine odaklanarak, öğrencilerin hem akademik hem de günlük hayatta karşılaştıkları bilgiyi analiz etme ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | 1. Mantığa Giriş: Temel Kavramlar ve Önemi 2. Önermeler ve Önerme Mantığı 3. Kategorik Syllogisms 4. Argüman Yapısı ve Analizi 5. Doğru Çıkarım Yöntemleri 6. Mantıksal Hatalar ve Yanılgılar 7. Bilimsel Yöntem ve Mantık 8. Kritik Düşünme ve Mantık |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Mantığa Giriş: Temel Kavramlar ve Önemi | Makaleler |
2) | 2. Önermeler ve Önerme Mantığı | Makaleler |
3) | 3. Kategorik Kıyaslamalar | Makaleler |
4) | 4. Argüman Yapısı ve Analizi | Makaleler |
5) | 5. Doğru Çıkarım Yöntemleri | Makaleler |
6) | 6. Mantıksal Yanılgılar ve Hatalar | Makaleler |
7) | 7. Scientific Method and Logic | Makaleler |
8) | Ara sınav | Makaleler |
9) | 9. Karar Alma ve Problem Çözme | Makaleler |
10) | 10. Mantık ve Dil | Makaleler |
11) | 11. Etik ve Mantık | Makaleler |
12) | 12. Mantık ve Matematik | Makaleler |
13) | 13. Günlük Hayatta Mantık | Makaleler |
14) | 14. Mantığın Felsefi Temelleri | Makaleler |
15) | 15. Uygulamalı Mantık Alıştırmaları | Makaleler |
15) | 15. Uygulamalı Mantık Alıştırmaları | Makaleler |
16) | Final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Güncel makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 162 |