PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002056 | ||||||||||
Ders İsmi: | Indıvidual Differences | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere bireysel farklılıkların psikolojik teorileri ve araştırmaları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Kişilik, zeka, öğrenme stilleri, duygusal zeka gibi konularda bireyler arasındaki farklılıkları inceleyerek, öğrencilerin bu farklılıkları anlamalarını ve çeşitliliği takdir etmelerini sağlamak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | 1. Bireysel Farklılıkların Tanımı ve Önemi 2. Kişilik Teorileri ve Ölçümü 3. Zeka Kuramları ve Zeka Testleri 4. Öğrenme Stilleri ve Stratejileri 5. Duygusal Zeka ve Sosyal Beceriler 6. Motivasyon ve İlgi Alanları 7. Cinsiyet Farklılıkları ve Psikoloji 8. Kültürel Farklılıklar ve Çokkültürlülük 9. Yetenekler ve Yetenek Farklılıkları 10. Yaratıcılık ve Yenilikçilik 11. Stres, Başa Çıkma Stilleri ve Dayanıklılık 12. Sağlık Psikolojisi ve Yaşam Tarzı Farklılıkları 13. Psikopatoloji ve Bireysel Farklılıklar 14. Yaşam Döngüsü ve Gelişimsel Farklılıklar 15. Bireysel Farklılıkların Değerlendirilmesi ve Uygulamalı Alanları 16. Araştırma Projeleri ve Sunumlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bireysel Farklılıkların Tanımı ve Önemi | Makaleler |
2) | Kişilik Teorileri ve Ölçümü | Makaleler |
3) | Zeka Kuramları ve Zeka Testleri | Makaleler |
4) | Öğrenme Stilleri ve Stratejileri | Makaleler |
4) | Öğrenme Stilleri ve Stratejileri | Makaleler |
5) | Duygusal Zeka ve Sosyal Beceriler | Makaleler |
6) | Motivasyon ve İlgi Alanları | Makaleler |
7) | Quiz | Makaleler |
8) | Ara sınav | Makaleler |
9) | Yetenekler ve Yetenek Farklılıkları | Makaleler |
10) | Yaratıcılık ve Yenilikçilik | Makaleler |
11) | Stres, Başa Çıkma Stilleri ve Dayanıklılık | Makaleler |
12) | Sağlık Psikolojisi ve Yaşam Tarzı Farklılıkları | Makaleler |
13) | Psychopathology and Individual Differences | Makaleler |
14) | Yaşam Döngüsü ve Gelişimsel Farklılıklar | Makaleler |
15) | Bireysel Farklılıkların Değerlendirilmesi ve Uygulamalı Alanları | Makaleler |
16) | Final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Güncel makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 146 |