PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312002054
Ders İsmi: Psychology of Music
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok.
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Müzik Psikolojisi dersi, müziğin insan davranışı, duyguları ve bilişsel süreçler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilere müziğin psikolojik temellerini, müzik algısını, müzik terapisini ve müziğin kültürel boyutlarını anlamak için gerekli teorik ve pratik bilgileri kazandırmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Müzik psikolojisinin temel kavramları ve tarihçesi
Müzik algısı ve bilişsel süreçler
Müziğin duygusal ve fizyolojik etkileri
Müzik terapisinin temel ilkeleri ve uygulamaları
Müzik ve bellek ilişkisi
Müziğin gelişimsel ve kültürel boyutları
Müzik performansı ve psikolojisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Müzik psikolojisinin temel kavramlarını ve teorilerini açıklar.
2) Müzik algısı ve bilişsel süreçler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
3) Müziğin duygusal ve fizyolojik etkilerini değerlendirir.
4) Müzik terapisinin temel ilkelerini ve uygulama alanlarını tanır.
5) Müziğin gelişimsel ve kültürel boyutlarını tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik Psikolojisine Giriş: Temel Kavramlar ve Tarihçe Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
2) Müzik Algısı ve Bilişsel Süreçler Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
3) Müziğin Duygusal Etkileri Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
4) Müziğin Fizyolojik Etkileri Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
5) Müzik Terapisi: Temel İlkeler ve Uygulamalar Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
6) Müzik ve Bellek İlişkisi Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
7) Ara Sınav
8) Müziğin Gelişimsel Boyutları Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
9) Müziğin Kültürel Boyutları Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
10) Müzik Performansı ve Psikolojisi Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
11) Müzik ve Dil İlişkisi Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
12) Müzik Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
13) Müzik Psikolojisinde Güncel Tartışmalar Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
14) Müzik Psikolojisinin Uygulama Alanları Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press. Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press.
Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: Deutsch, D. (2013). The Psychology of Music. Academic Press.
Hallam, S., Cross, I., & Thaut, M. (2016). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142