PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312002050
Ders İsmi: Art and Psychology
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok.
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanat ve Psikoloji dersi, sanatın psikolojik süreçlerle olan ilişkisini incelemeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilere sanatın bireysel ve toplumsal psikolojik etkilerini, yaratıcılık süreçlerini ve sanat terapisi gibi uygulama alanlarını tanıtmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Sanat ve psikoloji ilişkisinin temel kavramları
Yaratıcılık ve sanatsal ifadenin psikolojik kökenleri
Sanatın bireysel ve toplumsal psikolojik etkileri
Sanat terapisi ve klinik uygulamalar
Görsel sanatlar, müzik, edebiyat ve psikoloji ilişkisi
Sanatın duygusal ve bilişsel süreçlere etkisi
Sanatın kültürel ve tarihsel bağlamda psikolojik analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve psikoloji ilişkisinin temel kavramlarını açıklayabilir.
2) Yaratıcılık ve sanatsal ifadenin psikolojik kökenlerini analiz eder.
3) Sanatın bireysel ve toplumsal psikolojik etkilerini değerlendirir.
4) Sanat terapisi ve klinik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
5) Görsel sanatlar, müzik ve edebiyatın psikolojik süreçlerle ilişkisini tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat ve Psikoloji İlişkisine Giriş: Temel Kavramlar Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
2) Yaratıcılık ve Sanatsal İfadenin Psikolojik Kökenleri Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
3) Sanatın Bireysel Psikolojik Etkileri Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
4) Sanatın Toplumsal Psikolojik Etkileri Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
5) Sanat Terapisi: Temel İlkeler ve Uygulamalar Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
6) Görsel Sanatlar ve Psikoloji İlişkisi Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
7) Ara Sınav
8) Müzik ve Psikoloji İlişkisi Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
9) Edebiyat ve Psikoloji İlişkisi Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
10) Sanatın Duygusal Süreçlere Etkisi Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
11) Sanatın Bilişsel Süreçlere Etkisi Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
12) Sanatın Kültürel ve Tarihsel Bağlamda Psikolojik Analizi Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
13) Sanat Terapisinde Güncel Yaklaşımlar Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
14) Sanat ve Psikoloji Alanında Araştırma Yöntemleri Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları.
Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: Arnheim, R. (2004). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları.
Winner, E. (2018). How Art Works: A Psychological Exploration. Oxford University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142