PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312002038
Ders İsmi: Juvenile Delinquency
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok.
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, çocuk suçluluğunun nedenlerini, gelişimsel süreçlerini ve önleme stratejilerini ele alarak, öğrencilerin çocuk adalet sistemi, suça iten faktörler ve rehabilitasyon yaklaşımlarına dair kapsamlı bir bakış açısı kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste çocuk suçluluğunun psikolojik, sosyolojik ve hukuki boyutları ele alınacaktır. Çocuk suçluluğuna yol açan risk faktörleri, aile, çevre ve eğitim sisteminin rolü, çocuk adalet sistemi, suça sürüklenen çocukların psikososyal gelişimi ve müdahale yöntemleri üzerinde durulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çocuk suçluluğunun temel kavramlarını ve nedenlerini açıklar.
2) Çocuk suçluluğu ile ilgili teorik yaklaşımları analiz eder.
3) Çocuk adalet sisteminin işleyişini ve hukuki süreçleri kavrar.
4) Suç işleyen çocukların psikososyal gelişimini değerlendirir.
5) Çocuk suçluluğunu önleme ve rehabilitasyon stratejilerini tartışır.
6) Çocuk suçluluğuna dair güncel araştırmaları takip eder ve yorumlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk Suçluluğuna Giriş ve Temel Kavramlar Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
2) Çocuk Suçluluğunun Tarihsel Gelişimi Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
3) Risk ve Koruyucu Faktörler Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
4) Suç Teorileri ve Çocuk Suçluluğu Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
5) Aile, Okul ve Çevrenin Rolü Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
6) Çocuk Adalet Sistemi ve Hukuki Süreçler Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
7) Çocuk Mahkemeleri ve Koruma Mekanizmaları Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
8) Ara Sınav
9) Medyanın ve Sosyal Faktörlerin Etkisi Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
10) Çocuk Suçlular İçin Müdahale ve Rehabilitasyon Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
11) Çocuk Suçluluğu ve Psikososyal Destek Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
12) Uluslararası Perspektiften Çocuk Suçluluğu Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
13) Önleme Programları ve Politikalar Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
14) Güncel Vakalar Üzerine Değerlendirme Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning. Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.
Diğer Kaynaklar: Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 157