Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk Suçluluğuna Giriş ve Temel Kavramlar |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
2) |
Çocuk Suçluluğunun Tarihsel Gelişimi |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
3) |
Risk ve Koruyucu Faktörler |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
4) |
Suç Teorileri ve Çocuk Suçluluğu |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
5) |
Aile, Okul ve Çevrenin Rolü |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
6) |
Çocuk Adalet Sistemi ve Hukuki Süreçler |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
7) |
Çocuk Mahkemeleri ve Koruma Mekanizmaları |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Medyanın ve Sosyal Faktörlerin Etkisi |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
10) |
Çocuk Suçlular İçin Müdahale ve Rehabilitasyon |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
11) |
Çocuk Suçluluğu ve Psikososyal Destek |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
12) |
Uluslararası Perspektiften Çocuk Suçluluğu |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
13) |
Önleme Programları ve Politikalar |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
14) |
Güncel Vakalar Üzerine Değerlendirme |
Siegel, L. J., & Welsh, B. C. (2017). Juvenile Delinquency: Theory, Practice, and Law. Cengage Learning.
Bartollas, C., & Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel. |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. |
|
2) |
Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. |
|
3) |
Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. |
|
4) |
İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. |
|
6) |
Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. |
|
7) |
Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. |
|
8) |
Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
9) |
Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. |
|
10) |
Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
|