PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1312002077
Ders İsmi: Research in Developmental Psychology
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 2 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Yok.
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin etik değerleri göz önünde tutarak, bir araştırma düzenleyip, yürüterek pratik deneyim kazanmalarını ve araştırma düzeni, araştırma süreci, bilimsel yazım ve sözel sunum konularında pratik bilgi kazanmalarını sağlamaktır. Dersin hocasının danışmanlığında öğrenciler bir araştırma projesi düzenlerler ve araştırma sonuçlarını ilgili literatürü gözden geçirerek bir makale olarak yazarlar. Hazırlanacak araştırma projesinin gelişim psikolojisi ile ilgili ve kesitsel desende olması beklenir.
Dersin İçeriği: -Verilen bir araştırma konusuyla ilgili okumaları seçmek
-Bir araştırma projesi düzenlemek
-Bir araştırma önerisi hazırlamak
-Projeyi sınıfta sunmak gerekirse değişiklik yapmak
-Literatürü gözden geçirmek ve araştırma konusuyla ilgili makaleler bulmak
-Bir çalışmayı yürütmek
-Çalışma bulgularını makale olarak yazmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırma aşamalarını açıklar
2) Bilimsel bir araştırma önerisi hazırlar
3) Bilimsel bir araştırma için gerekli tüm etik kuralları açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarladığı araştırma projesini yürütür
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Etik kurallara uygun davranır
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Araştırma konusuyla ilgili bir makale yazar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders Tanıtımı. Araştırma yöntemleri. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
2) Akademik yazım kurallarının gözden geçirilmesi. Özet okumaların tartışılması. Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
3) Araştırma problemlerinin sunulması ve tartışılması Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
4) Araştırma problemlerinin sunulması ve tartışılması Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
5) Araştırma önerilerinin sözlü ve yazılı sunumu Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
6) Araştırmayı yürütmek (Veri toplamak/makale okumak) Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
7) Araştırmayı yürütmek (Veri toplamak/makale okumak) Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
8) ARA SINAV
9) Araştırmayı yürütmek (Veri toplamak/makale okumak) Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
10) Son literatür taraması ve konuyla ilgili makalelerin okunması Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
11) Veri tabanı oluşturulması ve analizlerin yapılması Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
12) Bulgular ve tartışma bölümünün yazılması Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
13) Araştırma raporu (makale) yazmak ve sunmak Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
14) FİNAL SINAVI Suggested source for the research report: http://www.elyadal.org Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Suggested source for the research report:
http://www.elyadal.org
Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.
Diğer Kaynaklar: Suggested source for the research report:
http://www.elyadal.org
Students search national and international databases to reach the source related to the research topic.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir.
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir.
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar.
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir.
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır.
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur.
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır.
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Uygulama 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 177