PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312002075 | ||||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics in Clinical Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, temel psikoterapi ilke ve tekniklerini, terapötik koşul ve becerileri, klinik ilk görüşme tekniklerini örnek uygulama örnekleri üzerinden öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, temel psikoterapi ilke ve teknikleri, terapötik koşul ve beceriler, klinik ilk görüşme teknikleri, ruhsal durum muayenesi, vaka formülasyonu ve psikoterapide karşılaşılan etik ikilemleri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoterapi nedir? | Makaleler |
2) | Klinik Görüşmeciler İçin Temel Gereklilikler | Makaleler |
3) | Klinik Görüşmede Temel Konular | Makaleler |
4) | Terapist Danışan İlişkisi | Makaleler |
5) | Terapötik Koşullar | Makaleler |
6) | Klinik İlk Görüşme - Anamnez alma | Makaleler |
7) | Klinik İlk Görüşme - Ruhsal durum muayenesi - Vaka Formülasyonu | Makaleler |
8) | Vize | Makaleler |
9) | Soru Sorma | makaleler |
10) | Yansıtma (Duygu Yansıtma & İçerik Yansıtma) | Makaleler |
11) | Yorumlama | Makaleler |
12) | Bağlama | Makaleler |
13) | Direnç | Makaleler |
14) | Etik İkilemler | Makaleler |
15) | Tartışma: Derse ilişkin geribildirim | Makaleler |
16) | Final sınavı | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Ana kaynak: Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2015). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Akbaş G, Korkmaz L, çeviri. Ek Kaynaklar Hackney, H., & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı (T. Ergene, S. Aydemir Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Ana kaynak: Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2015). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Akbaş G, Korkmaz L, çeviri. Ek Kaynaklar Hackney, H., & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı (T. Ergene, S. Aydemir Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
6 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 146 |