PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31 |
Ders Kodu: | 1312002074 | ||||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics in Developmental Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok. | ||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Telat Gül ŞENDİL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerle birlikte üniversitemiz adına bir sosyal sorumluluk projesi olarak, halka yönelik “Çocuk ve Genç Gelişimi Halk Seminerleri” düzenlemektir. Bir başka amaç da, seminer konularını bir kitapçıkta toplamaktır. Bu sosyal sorumluluk projesinden beklentilerimiz, bir yandan çocuk ve gençlerin çeşitli gelişim özellikleri konusunda halkı bilinçlendirmek diğer yandan da öğrencilerimizin teorik bilgilerini gündelik yaşamda (uygulamada) nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini sağlamak ve geniş kitlelere yönelik sözlü sunum yapma becerilerini geliştirmek yoluyla mesleki deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler, seminerlerde sunmak üzere, dersin hocasının önerileri doğrultusunda bir konu seçerler, Seçtikleri konu hakkında güncel literatürü tararlar, Seçtikleri konuyla ilgili yazılı bir teklif sunarlar Seçilen konu ile ilgili teklifler derslerde uygulamalı olarak tartışılır ve revize edilir Son haline gelen yazılar, sunum teknikleri kullanılarak sınıf ortamında çalışılarak seminerlerde sözel sunuma hazır hale getirilir Öğrenciler seçtikleri konuyu bir kitapçığın bölümü olacak şekilde yazılı hale getirirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocuk ve gençlerde duygusal sosyal gelişim | |
2) | Çocuk ve Gençlerde Ahlak Gelişimi | |
3) | Çocuk Gelişiminde Oyunun Önemi: Hangi oyun ve oyuncaklar? | |
4) | Çocuk ve Ergenlerde Sağlıklı İletişim: Akran zorbalığı, şiddet | |
5) | Çocuk ve Ergenlerin sosyal medya kullanımı (YouTube, Instagram, Tiktok vb.) | |
6) | Çocuk ve Gençlerin Gelişiminde Ebeveynlerin Rolü | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Gençlerde Görülen Psikolojik Sorunlar | |
9) | Çocuk ve Gençler, Ebeveynler Arası Çatışmadan Nasıl Etkilenir? | |
10) | Gençlerde Kimlik Gelişimi | |
11) | SÖZEL SUNUMLAR | |
12) | SÖZEL SUNUMLAR | |
13) | SÖZEL SUNUMLAR | |
14) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Santrock, H.W. (2020). Yaşam boyu gelişim: Gelişim psikolojisi. (G. Yüksel, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007). Miller, P. (2008) Gelişim psikolojisi kuramları. (Z. Gültekin, Çev; Ed. Onur, B.). Ankara: İmge Kitabevi. Gander,M.J, Gardiner, H:W.(2007) Çocuk ve ergen gelişimi, (çev. A. Dönmez, N. Çelen ve B. Onur) 6.Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Bee, H,& Boyd, D. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. (O. Gündüz, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007). Erikson, H.E. (2014). İnsanın sekiz evresi, İstanbul: Okuyan Us. |
Diğer Kaynaklar: | Santrock, H.W. (2020). Yaşam boyu gelişim: Gelişim psikolojisi. (G. Yüksel, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007). Miller, P. (2008) Gelişim psikolojisi kuramları. (Z. Gültekin, Çev; Ed. Onur, B.). Ankara: İmge Kitabevi. Gander,M.J, Gardiner, H:W.(2007) Çocuk ve ergen gelişimi, (çev. A. Dönmez, N. Çelen ve B. Onur) 6.Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Bee, H,& Boyd, D. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. (O. Gündüz, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007). Erikson, H.E. (2014). İnsanın sekiz evresi, İstanbul: Okuyan Us. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |||||||||
2) Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |||||||||
3) Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |||||||||
4) İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |||||||||
5) Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |||||||||
7) Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |||||||||
8) Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||
9) Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |||||||||
10) Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ile ilgili kuram, farklı yaklaşım ve bakış açılarına sahip olup ilgili temel kavram ve terimleri bilir. | |
2) | Tarihsel bir bakış açısı ile psikolojinin bilim olma sürecini, bu süreçteki duygusal, davranışsal ve zihinsel süreçlere olan yaklaşımını ve bu süreçleri araştırmak için kullanılan bilimsel yöntemleri bilir. | |
3) | Psikolojinin alt alanlarının çalışma konu ve yöntemlerini bilir ve bu alanlarda çalışan psikologların görevlerini tanımlar. | |
4) | İnsanı biyolojik, psikolojik, sosyolojik ve kültürel bir bütün olarak ele alır ve bu anlamda ilgili disiplinlerle ilişki kurabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Psikolojinin temel kuram, yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını bilir. | |
6) | Psikolojik değerlendirmenin temel ilke ve yöntemlerini bilir ve temel düzey görüşme becerilerini kazanır. | |
7) | Psikolojinin ilgili alt alanlarında sık kullanılan ölçüm araçlarına ilişkin temel düzey bilgilere sahip olur. | |
8) | Psikoloji alanında araştırma yapmak için gereken, problem bulma, araştırma deseni oluşturma, veri toplama, uygun veri analizini belirleme, bulguları yorumlama ve raporlama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
9) | Psikolojide bilimsel düşünce anlayışına hakimdir; eleştirel düşünme ve muhakeme becerilerini kullanır. | |
10) | Psikolojinin etik ilkelerini, değerlerini ve uygulamalarını bilir. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 172 |