PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312421008 | ||||||||||
Ders İsmi: | Interpersonal Communication | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere sosyal ve iş yaşamlarında daha etkili kişiler arası ilişkiler kurma becerilerini kazandırmaktır. Dersin iki ana hedefi bulunmaktadır. Birinci hedef, öğrencilere insan ilişkilerinin dinamiklerini anlama ve neden ilişki kurulduğunu anlama konusunda teorik bir temel oluşturmak amacıyla çeşitli teorik kavramları öğretmektir. İkinci hedef ise, öğrencilerin bu teorik bilgileri pratiğe dönüştürerek, yani bilgiyi alıştırmalar aracılığıyla eyleme geçirerek, kişilerarası iletişim ve ilişki becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kişilik, değerler, algı, kişisel sorumluluk, duygular, grup davranışı, kültür, çatışma, kişilerarası iletişim kuramları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Kişilik ve Değerler | Hand-outs, updated articles |
3) | Algı | Hand-outs, updated articles |
4) | İletişimde kişisel sorumluluk ve duygular | Hand-outs, updated articles |
5) | Grup davranışı | Hand-outs, updated articles |
6) | Güvenli davranış | Hand-outs, updated articles |
7) | İletişim becerileri | Hand-outs, updated articles |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kültür | Hand-outs, updated articles |
10) | İlişki ağı oluşturma | Hand-outs, updated articles |
11) | Kişilerarası İlişkiler Kuramları | Hand-outs, updated articles |
12) | Çatışma | Hand-outs, updated articles |
13) | Çatışma | Hand-outs, updated articles |
14) | İletişim alıştırmaları | Hand-outs |
15) | Genel Bakış | Hand-outs |
Ders Notları / Kitaplar: | Derse özel hazırlanmış ders notları, çeşitli güncel makaleler, videolar, filmler, egzersizler |
Diğer Kaynaklar: | Hand-outs, updated articles, videos, films, exercises DeVito, J. A. (2017). The Interpersonal Communication Book. Adler, R. B., Rosenfeld, L. B., & Proctor, R. F. (2015). Interplay: The Process of Interpersonal Communication. Wood, J. T. (2016). Interpersonal Communication: Everyday Encounters. Beebe, S. A., Beebe, S. J., & Redmond, M. V. (2018). Interpersonal Communication: Relating to Others. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
8 |
11 |
2 |
3 |
5 |
4 |
6 |
7 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 8 | 128 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 165 |