PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312221014 | ||||||||||
Ders İsmi: | Industrial and Organizational Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, endüstriyel ve örgütsel psikoloji disiplinini tanıtmak ve öğrencilerin bu alanda çalışmak için gerekli temel bilgi ve uzmanlığı kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihçesi, Çalışan Sağlığı, İş-Yaşam Çatışması, İş Stresi, Çalışan Motivasyonu, Örgüt Kültürü, İşe alım, Performans Değerlendirme, Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI), Eğitim-Geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Çalışan Sağlığı | Ders notları |
3) | Çalışan Sağlığı | Ders notları |
4) | İş Stresi | Ders notları |
5) | İş-Yaşam Çatışması | |
6) | Çalışan Motivasyonu | Ders notları |
7) | Çalışan Motivasyonu | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Örgüt Kültürü | Ders Notları |
10) | İşe Alım | Ders Notları |
11) | Performans Değerlendirme | Ders notları |
12) | Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) uygulamaları | Ders Notları |
13) | Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DEI) Uygulamaları | Ders notları |
14) | Eğitim ve Gelişim | Ders notları |
15) | Gözden Geçirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen H. Robbins, Timothy A. Judge (2019) Örgütsel Davranış 14. Basım Nobel Yayınları |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
6 |
7 |
8 |
8 |
9 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 6 | 78 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 147 |