PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1312211013 | ||||||||||
Ders İsmi: | Social Psychology | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, sosyal psikolojinin ana temaları hakkında geniş bir giriş bilgisi sunar. Genel olarak dersler diğer insanlardan ve içinde yaşadığımız sosyal çevreden etkilenebileceğimiz birçok yolu keşfetmeyi ve ayrıca öğrencilere bilişsel süreçler (örneğin sosyal biliş, sosyal, algı, benlik) ve sosyal ilişkiler (örneğin grup süreçleri) dahil olmak üzere sosyal psikolojinin farklı alanlarının ana teorilerini, araştırmalarını ve bilim insanlarını tanıtmayı amaçlar. Teorik bilginin yanı sıra ders, çeşitli alanlara ilişkin iç görü ve toplumsal örnekleri analiz etme ve formüle etme becerisi sağlar. |
Dersin İçeriği: | Benlik, sosyal biliş, algı eylemlerimizin maruz gösterme gereksinimi, uyma, tutumlar ve tutum değişimi, grup süreçleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı- Sosyal Psikolojiye Giriş | İzlence |
2) | Yöntem | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
3) | Benlik | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
4) | Benlik | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
5) | Sosyal Biliş | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
6) | Sosyal Algı | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
7) | Sosyal Algı | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
8) | Vize | |
9) | Eylemlerimizi maruz gösterme | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
10) | Uyma | |
11) | Tutumlar ve tutum değişimi | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
12) | Tutumlar ve tutum değişimi | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
13) | Grup Süreçleri | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
14) | Grup Süreçleri | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
15) | Gözden Geçirme | Elliot Aronson; Timothy D. Wilson; Robin M. Akert; Samuel R. Sommers (2016). Social Psychology. Ninth Edition. Pearson |
Ders Notları / Kitaplar: | Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert (2020). Sosyal Psikoloji. 4. Basım. Kaknüs Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Division 8: Society for Personality and Social Psychology |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
8 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 6 | 78 |
Laboratuvar | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 135 |